Dziennikarz i doradca public relations. Aspekty etyczne i prawne zawodu – nowa publikacja na rynku

dodano: 
25.04.2012
komentarzy: 
0

Jakie są granice między prawem powszechnie a prawem wewnętrznie obowiązującym w zawodzie dziennikarza i doradcy public relations? Czy dziennikarz i PR-owiec to wolny zawód zaufania publicznego? Jakimi zasadami etycznymi powinni się kierować? To tylko wybrane zagadnienia z najnowszej książki Miry Poręby.

Poręba sporo miejsca w swojej pracy poświęca również samoregulacji zawodowej i etyce przedstawicieli wolnych zawodów i zawodów zaufania publicznego. Przeczytamy w niej o odpowiedzialności karnej oraz cywilnej dziennikarzy, o podstawowych standardach w dziedzinie mediów masowych i skonfrontujemy zawód dziennikarza oraz doradcy public relations w świetle badań socjologicznych i ekonomiki mediów.

Publikację poleca dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations: „(...) Monografia dr Miry Poręby podejmuje bardzo istotną kwestię deontologii zawodów zajmujących się komunikowaniem – dziennikarza i specjalisty public relations. Szczególnie interesujące są rozważania dotyczące zawodu specjalisty public relations, którego przedstawiciele powinni dostosować się do przepisów prawnych odnoszących się do m.in. prawa do informacji, prawa prasowego, prawa autorskiego czy też regulacji, dotyczących produktów z dziedzin szczególnych, będących przedmiotem zainteresowania (...). W mojej opinii książka powinna stać się lekturą obowiązkową dla specjalistów public relations, którym etyka zawodowa wyznacza sposób realizacji codziennych obowiązków”.

Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Difin. PRoto.pl jest patronem medialnym publikacji.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin