Dziennikarze, PR-owcy i internet – jak funkcjonować, współpracować i odnosić sukces

dodano: 
31.10.2014
komentarzy: 
0
 
Program spotkania „Dziennikarze, piarowcy i internet – jak funkcjonować, współpracować i odnosić sukces” przewiduje dwie prelekcje oparte na badaniach i raportach, a dotyczące: tego jak w przestrzeni social media zachowują się dziennikarze, czego poszukują i oczekują, jak do nich dotrzeć i jak monitorować przestrzeń social media (o tym w prelekcji Łukasza Jadasia z Instytutu Monitorowania Mediów) oraz tego jak wzajemnie oceniają się piarowcy i dziennikarze, co sprzyja ich efektywnej współpracy, a co stanowi bariery, błędy i wyzwania, z którymi mierzą się na co dzień specjaliści od PR (o tym w prelekcji dra Krystiana Dudka).
Ponadto Partner spotkania – Instytut Monitorowania Mediów przygotował dla uczestników niespodzianki w postaci pakietów z nagrodami.

Poniżej szczegółowy program spotkania:
1. Media relations czy social relations? – Łukasz Jadaś

Raport „Dziennikarze i Social Media 2014” opracowany przez Instytut Monitorowania Mediów, Multi Communications oraz Millward Brown. Social media stały się ważnym źródłem informacji nie tylko dla użytkowników internetu, ale również dla polskich dziennikarzy. Aż 92 proc. z nich deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych  zawodowo (64 proc. robi to codziennie). Jak wynika z raportu „Dziennikarze i social media 2014”, opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów, Multi Communications oraz Millward Brown, najczęściej poszukiwanym typem informacji przez dziennikarzy w social mediach są po prostu nowe pomysły na materiał (67 proc.), ale również zyskanie wiedzy na temat popularnych w sieci tematów (54 proc.) czy opinii konsumentów (37 proc.). Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych jest zatem ważnym etapem przekazywania informacji do prasy, radia, czy TV. Jednym ze sposobów na dotarcie do miejsc wzmożonej dyskusji, czy określenie najbardziej aktywnych liderów opinii jest monitoring internetu i social media, który daje tym samym możliwość sformułowania dalszej ścieżki komunikacji z uwzględnieniem zdobytych wiadomości.”

Łukasz Jadaś - starszy specjalista ds. badań i produktów, Instytut Monitorowania Mediów.
Ponad 5-letnie doświadczenie. Nie ma zakątka globalnej sieci, który byłby dla naszego eksperta tajemnicą. Raporty i analizy, a w szczególności monitoring reklam, to jego żywioł.

2. Jak żyć Panie Redaktorze? – o praktyce współpracy piarowców i dziennikarzy, na podstawie badań obu środowisk – dr Krystian Dudek

Relacje medialne powinny być oparte na wzajemnym zrozumieniu, poszanowaniu potrzeb i współpracy. Dziennikarzy i PR-owców łączy obecnie więcej niż myślimy. O modelu interefikacji, wzajemnej ocenie obu środowisk, złotych zasadach sprzyjających sukcesom oraz o błędach, które rażą i wykluczają powodzenie współpracy (także w nawiązaniu do rankingów antyrzeczników miesięcznika Press) – to wszystko w prelekcji, na którą zapraszamy przedstawicieli obu środowisk, dziękując jednocześnie tym, którzy uczestniczyli w projekcie badawczym.

dr Krystian Dudek - właściciel Instytutu Konsultingowo Doradczego Publico, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Humanitas, przewodniczący zarządu PSPR o. Śląsk. Laureat Protona 2014 i wyróżnienia specjalnego Lew PR 2013 za realizację projektu PRawdziwy PR.
Od kilkunastu lat zajmuje się relacjami medialnymi, z uwzględnieniem kryzysów wizerunkowych. Autor rozprawy doktorskiej z zakresu relacji medialnych, która na początku 2015 roku zostanie wydana w formie książki.
 

Zarząd PSPR Oddział Śląsk prosi o potwierdzenie przybycia na najbliższe spotkanie 4 listopada pod adresem michal.raszka@prc.pl

Spotkanie jest bezpłatne dla członków Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Koszt dla pozostałych osób: 10 zł.

5 listopada 2014 r. o godz. 17.30 (środa) w Hotelu Diament w Katowicach, ul. Dworcowa 9

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin