Edelman Polska podsumowuje rok działalności
36 marek, obsługiwanych przez 21 specjalistów zorganizowanych w 4 działy to bilans 12 miesięcy działalności na polskim rynku agencji Edelman Polska. Firma rozpoczęła działalność 1 czerwca 2005 roku, dołączając do grona 43 biur Edelmana na całym świecie. Agencja została pierwszym i jedynym jak dotąd przedstawicielstwem tej firmy w Europie Środkowo-Wschodniej. W agencji pracowało wówczas 11 konsultantów, którzy obsługiwali 6 klientów. Obecnie Edelman Polska ma w swoim portfolio 28 marek, dla których pracuje 21 konsultantów. Dla pozostałych 8 klientów wspomnianych w bilansie agencja pracowała w ramach jednorazowych projektów.
Agencja rozwinęła również wewnętrzne struktury organizacyjne. Do działów Brand PR i PR Korporacyjnego, które funkcjonowały w firmie od początku jej działalności, dołączył dział PR Finansowego i Relacji Inwestorskich (od 1 stycznia 2006) oraz dział Crisis & Issue Management (od 01 marca 2006).
Dział Brand PR obsługuje obecnie następujących klientów: L’Oreal (marka Vichy), Chiquita, Levi’s, Group SEB (marki: Krups, Tefal, Rowenta, Moulinet, L’Agostina), Wrigley (marki Winterfresh i Orbit), Amgen, Eli Lilly (Cialis), Jansport, Tesco (marka Cherokee), Restauracja JazzHotl, Stars Impresariat Filmowy oraz Zakłady Przemysłu Tłuszczowego (marka Naturima).
Dział PR Korporacyjnego obsługuje firmy Shell Polska, Budimex, Konkurs Miss World 2006 oraz dewelopera mieszkaniowego Mill-Yon. Dział realizuje również dwa projektu unijne, których zleceniodawcą jest Komisja Europejska: projekt Common Agriculture Policy, związany ze wspólną polityką rolną krajów 25-tki, oraz kampanię edukacyjną Climat Change, dotyczącą zmian klimatycznych.
Dział PR Finansowego i Relacji Inwestorskich doradza firmom: Pamapol, eCard oraz Investment Fund Market. Dział Crisis & Issue Management, oprócz projektów objętych klauzulą poufności, pracuje również dla koncernu Vattenfall i firmy BAE Systems. W ciągu 12 miesięcy działalności na polskim rynku, Edelman realizował również jednorazowe projekty, m.in. dla takich klientów jak Swatch (marka Certina), Grupa Lotos, czy Starlink.
Według prezes zarządu Barbary Kwiecień, 80% marek obsługiwanych przez Edelman Polska to klienci pozyskani w wyniku lokalnie wygranych przetargów. Edelman Polska planuje rozbudowę poszczególnych specjalizacji, poszerzenie oferty narzędzi komunikacyjnych projektowanych globalnie przez agencję dla polskich klientów oraz powiększanie zespołu konsultanckiego - w ciągu najbliższych 6 miesięcy agencja zamierza zatrudnić 10 nowych konsultantów.