Edelman Polska podsumowuje rok działalności

dodano: 
05.06.2006
komentarzy: 
10

36 marek, obsługiwanych przez 21 specjalistów zorganizowanych w 4 działy to bilans 12 miesięcy działalności na polskim rynku agencji Edelman Polska. Firma rozpoczęła działalność 1 czerwca 2005 roku, dołączając do grona 43 biur Edelmana na całym świecie. Agencja została pierwszym i jedynym jak dotąd przedstawicielstwem tej firmy w Europie Środkowo-Wschodniej. W agencji pracowało wówczas 11 konsultantów, którzy obsługiwali 6 klientów. Obecnie Edelman Polska ma w swoim portfolio 28 marek, dla których pracuje 21 konsultantów. Dla pozostałych 8 klientów wspomnianych w bilansie agencja pracowała w ramach jednorazowych projektów.

Agencja rozwinęła również wewnętrzne struktury organizacyjne. Do działów Brand PR i PR Korporacyjnego, które funkcjonowały w firmie od początku jej działalności, dołączył dział PR Finansowego i Relacji Inwestorskich (od 1 stycznia 2006) oraz dział Crisis & Issue Management (od 01 marca 2006).

Dział Brand PR obsługuje obecnie następujących klientów: L’Oreal (marka Vichy), Chiquita, Levi’s, Group SEB (marki: Krups, Tefal, Rowenta, Moulinet, L’Agostina), Wrigley (marki Winterfresh i Orbit), Amgen, Eli Lilly (Cialis), Jansport, Tesco (marka Cherokee), Restauracja JazzHotl, Stars Impresariat Filmowy oraz Zakłady Przemysłu Tłuszczowego (marka Naturima).

Dział PR Korporacyjnego obsługuje firmy Shell Polska, Budimex, Konkurs Miss World 2006 oraz dewelopera mieszkaniowego Mill-Yon. Dział realizuje również dwa projektu unijne, których zleceniodawcą jest Komisja Europejska: projekt Common Agriculture Policy, związany ze wspólną polityką rolną krajów 25-tki, oraz kampanię edukacyjną Climat Change, dotyczącą zmian klimatycznych.

Dział PR Finansowego i Relacji Inwestorskich doradza firmom: Pamapol, eCard oraz Investment Fund Market. Dział Crisis & Issue Management, oprócz projektów objętych klauzulą poufności, pracuje również dla koncernu Vattenfall i firmy BAE Systems. W ciągu 12 miesięcy działalności na polskim rynku, Edelman realizował również jednorazowe projekty, m.in. dla takich klientów jak Swatch (marka Certina), Grupa Lotos, czy Starlink.

Według prezes zarządu Barbary Kwiecień, 80% marek obsługiwanych przez Edelman Polska to klienci pozyskani w wyniku lokalnie wygranych przetargów. Edelman Polska planuje rozbudowę poszczególnych specjalizacji, poszerzenie oferty narzędzi komunikacyjnych projektowanych globalnie przez agencję dla polskich klientów oraz powiększanie zespołu konsultanckiego - w ciągu najbliższych 6 miesięcy agencja zamierza zatrudnić 10 nowych konsultantów.

komentarzy:
10

Komentarze

(10)
Dodaj komentarz
08.06.2006
5:57:35
skunks
(08.06.2006 5:57:35)
Msz rację. To doskonałe podsumowanie tego środowiska i reguł nim rządzących. Wszyscy śmierdzą i co więcej chwalą się tym.
07.06.2006
21:42:52
Podziękowania
(07.06.2006 21:42:52)
Jestem wdzięczny za naukę – teraz mi nikt nie powie że te całe opowiadanie dyrdymałów o polityce kryzysowej, a w sumie całym pr nie jest gówno warte. Co by się nie działo wystarczy wyłączyć komórkę i poczekać. No i oczywiście pieniądze rządzą wszystkim - wiem że nie jestem odkrywczy. Zatem teraz to wszystko mam w ... tak jak już od od awna politykę. Dbam o siebie i wszytkich mam gdzieś. Niech wszyscy się teraz boją bo nie cofnę się przed niczym pieniadze i sukces. Jestem Wdzięczny Edelmanowi że ich case utwierdził mnie w moich nowych przekonaniach. Dziękuję i gratuluję. Przyznaję się do błędu. Nie wierzyłem że wam się uda bo nie miałem pojęcia w jakim bagnie wszyscy się poruszamy. Wy wiedzieliście i się rowijacie. Gratuluję i dziękuję za wskazanie drogi.
07.06.2006
13:19:01
...
(07.06.2006 13:19:01)
Lola, a Ty chyba nie z branży? Nie wiesz, że fakty podlegaja interpretacji, a ta rózna w zależności od punktu widzenia, który zmienia sie z punktem siedzenia
06.06.2006
19:48:54
Lola
(06.06.2006 19:48:54)
p.Basiu- gratuluje. Psy szczekały jak zwykle bezmyslnie, jak dobrze,ze zamilkły:)))po prostu:Fakty,fakty,fakty:)))
05.06.2006
20:46:07
i jeszcze ja
(05.06.2006 20:46:07)
fajne marki
05.06.2006
18:03:53
z boku
(05.06.2006 18:03:53)
wygląda na to że się udało, gratulacje bo można przypuszczać, że nie było im łatwo po tym wszystkim
05.06.2006
13:30:49
wsparcie z zewnątrz
(05.06.2006 13:30:49)
Zespołowi zajmującemu się PR agencji Stars Impresariat Filmowy polecam zapoznanie się z kilkoma forami dyskusyjnymi dotyczącymi pracy. Klient Edelmana ma na nich wyjatkowo fatalną opinię.
05.06.2006
13:10:21
klient
(05.06.2006 13:10:21)
W takim podsumowaniu warto byloby rowniez poznac wartość obrotów w totalu i na jednego pracownika. Takie porównanie ciekawe byloby na tle sredniej rynku PR Nie chce umniejszac takich klientów jak restauracja Jazz Hotl dopiero wyniki finansowe swiadcza o dynamicznym rozwoju lub o ; zwoju agencji. Zagladajac na biuro prasowe np. Chiquity to mozna dojsc do wniosku ze albo ta strona jest nieodświeżana lub budzety na tych klientach sa znikome
05.06.2006
11:34:49
Obserwator
(05.06.2006 11:34:49)
Tylko pogratulować tak dynamicznego rozwoju. Wiem, że zaraz mi zię dostanie za popieranie niepopularnych firm w branzy. Oceniam tylko wyniki
05.06.2006
11:32:07
...
(05.06.2006 11:32:07)
Już nawet psy nie szczekają, a karawana idzie dalej...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin