Edelman wystartował z kampanią reklamową

dodano: 
14.07.2005
komentarzy: 
48

Agencja Edelman poinformowała o kampanii reklamowej agencji, która dzisiaj wystartowała w TVN24 i będzie kontynuowana do końca lipca. Reklamę wyreżyserowała i wyprodukowała CNBC Europe. Jak pisze w komunikacie agencja, Edelman Polska jest pierwszą spośród 43 agencji sieci Edelman Inc., która podjęła decyzję o emisji reklamy na rynku lokalnym i jest to „jedyna taka inicjatywa na skalę światową”. Ewa Skibińska, Account Director w Edelman Polska w rozmowie z PRoto powiedziała, że kampania była planowana przez polski oddział agencji Edelman od momentu podjęcia decyzji o wejściu na rynek i powodem prowadzenia tej kampanii nie są kontrowersje związane z konfliktem pomiędzy głównymi udziałowcami agencji BCA. Edelman nie zlecał badań świadomości marki. Stację TVN 24 wybrano ze względu na grupę jej odbiorców – głównie osoby związane z biznesem. „Chcieliśmy tę właśnie grupę poinformować, że Edelman jest już na polskim rynku” – powiedziała Skibińska. „Nie wykluczamy kontynuowania kampanii np. w prasie branżowej, na razie jednak poprzestaliśmy na 93 spotach w TVN24”. Agencja nie ujawnia budżetu kampanii. Planowaniem i zakupem czasu antenowego w TVN24 zajął się dom mediowy Starlink, z jego szacunków wynika, że reklama dotrze do około 35% grupy docelowej. Reklama rozpoczyna się słowami: „W dzisiejszym skomplikowanym świecie zrozumienie Twojej firmy przez ludzi, którzy powinni ją zrozumieć nie jest łatwe.” „W reklamie w zabawny sposób (głuchy telefon) pokazany jest prosty mechanizm powstawania zniekształconej informacji. Osoby w różnym wieku, reprezentujące obie płci oraz różne zawody i środowiska przekazują sobie informację, która w końcowym efekcie brzmi zupełnie inaczej, niż wersja jej nadawcy. Reklamowy przekaz kończy konkluzja, że rozwiązaniem problemów z komunikacją jest właściwe zrozumienie przekazu, w czym może pomóc Edelman Public Relations” – opisuje w notatce prasowej swój spot Edelman.

Spot reklamowy agencji Edelman


 

 


 


 Źródło: Edelman

komentarzy:
48

Komentarze

(48)
Dodaj komentarz
03.08.2005
10:38:44
niech EP pomysl...
(03.08.2005 10:38:44)
fajnie wasz klip okreslil piar.pl "mdly i oparty na ogranym motywie gluchego telefonu..." czy tylko tyle jestescie w stanie zaoferowac klientom? mdle i ograne pomysly? Tak trzymac!!!
20.07.2005
21:26:02
><
(20.07.2005 21:26:02)
Przejrzysz websity, biofki, credentiale. Czy tylko emocjonalnie ?
20.07.2005
19:39:58
...
(20.07.2005 19:39:58)
Mam kasę na PR. Szukam odpowiedniej agencji. Coś slyszałem o konflikcie BK- Migut. Jak myślicie komu ją dam? Poyślcie trzeźwo?
18.07.2005
19:23:26
:)
(18.07.2005 19:23:26)
dziękujemy
18.07.2005
18:31:22
sing
(18.07.2005 18:31:22)
a tak przy okazji, spot mają całkiem niezły, nawet jak na adaptację. ciekawe czy ma większy oddzwięk niż następne oswiadczenie jakiegoś gremium, o którym nikt nie słyszał. jeszcze raz pozdrawiam.
18.07.2005
17:54:35
sing
(18.07.2005 17:54:35)
wezcie się wszyscy do roboty, bo zaraz czy wam się podoba czy nie, bedziecie tylko zamiatać po edelmanie. To musi być ciekawa branza, że tyle ludzi ma tyle czasu żeby zajmować się sprawami, które ich nie dotyczą i niewiele o nich wiedzą. Życzę wielu nowych klientów. Oni mogą nie czytać tego chatu. pozdrawiam.
18.07.2005
8:31:40
maki
(18.07.2005 8:31:40)
to Y'all - jak śpiewał kiedyś Dynamind z Krakowa - piękne to były czasy. Nie wiem czemu się tak dużo osób pieni i obraża za prawdę?! Ja podzieliłem się swoimi uwagami - bo takie jest moje zdanie. Uważam, że zrobili to specjalnie i im wyszło. Wywołali poruszenie w środowisku, w mediach i pewnie jeszcze nie raz dadzą o sobie znać, może nie w ten sposób. I tyle. A kasa? Kto z Was robi PR bez kasy? Poza wspieraniem akcji charytatywnych? Zasady w biznesie? Brzmi fajnie, ale nic poza tym. Nieprawdaż?!
17.07.2005
20:06:25
Wracać do szkoły
(17.07.2005 20:06:25)
Kazda firme zaklada sie w celu zarabiania pieniedzy i celem istnienia kazdej z nich jest TYLKO zarabianie pieniedzy. EPka puszcza reklame, zeby zarobic wiecej, a panowie z ZFPR obrzydzaja wszystkim EPke, po to zeby nie zabrala im klientow i budzetow. Granicami tego zarabiania sa granice powszechnie obowiazujacego prawa a nie jakiejs kodeksiki tworzoen przez prezesow twojej konkurencji. Polonia1 bylaby fatalnym kanalem, TVN24 jest swietnym - przy reklamach firm konsultingowych glownym kryterium wyboru jest odbior przez bardzo waskie gremia, a nie generalne dotarcie z przekazem. Nie marudz tylko sie ucz - najwyzsza pora.
17.07.2005
16:56:28
do do maki
(17.07.2005 16:56:28)
bardzo dobre podsumowanie wszystkich tych dyskusji. Najważniejszy jest szmal, który bierze sie z budżetów klientów. A te wszystkie wasze kodeksy piarowe tworzone są przez nieudaczników dla nieudaczników. Stowarzyenia i inne związki są od przyznawania nagród dla tych członków co płaca składki, powinno się zróżnicować składki bo są tacy, których stać na droższe nagrody, oraz od organizowania jubileuszy. Głównie bankietów jubileuszowych.A agencje PRowe powinny się wreszcie zacząć reklamować w TVN24 i Polonii1 bo to świadczy o dojrzałości rynku PR czego nie mogliśmy się doczekać od powstania FIRST PR. A tych co mają wspólników w swoich agencjach ostrzegam, że nawet 49% udziałów nie gwarantuje ich lojalności. Oddajcie swoim współnikom 100% to unikniecie przykrych rozczarowań. Tego wszystkiego nas uczy Daniel J. EDELMAN, Inc.
17.07.2005
13:21:15
Do wszystkich g...
(17.07.2005 13:21:15)
Ufff... wreszcie zrozumieliście... a już myślałem, że się nie uda. Maki - podziwiam twoje zdolności pedagogiczne ;)
17.07.2005
11:25:23
do maki
(17.07.2005 11:25:23)
masz rację. po co gadać o duperelach, o etyce , o zasadach w biznesie, o moralności zawodowej i ludzkiej, o prawie. Liczy sie tylko skuteczność, licżą się tylko budżety, liczy się genialne planowanie kampani PR polegające najpierw na utytłaniu się w gównie, żeby potem wszyscy mieli o czym pisać i tak buduje sie brand na nowym rynku. Nowatorskie rozwiązania Edelmana wzorem dla większości piarowców i reklamodawców poza kilkoma nazwiskami. Gratulacje dla Edelmana, wszystkich jegi strategów i wykonawców kampani wejścia na rynek polski! Nie zapomnimy wam tego nigdy! A największą rozpoznawalność będziecie mieli wśród prawników, sędziów i prokuratorów. Na drugim miejscu wśród klientów. Licżą się budżety a nie duperele!
16.07.2005
21:36:40
do makiego
(16.07.2005 21:36:40)
Spotkanie na tym forum kogoś myślącego jest równie przyjemne jak ten dzisiejszy deszcz po tygodniu upału. Dzięki - przywracasz wiare w to, że ktoś jeszcze w branży mysli. I co NAJWAŻNIEJSZE - oceniasz skutki komunikatow,a nie pomowien i domnieman...
16.07.2005
21:01:00
maki
(16.07.2005 21:01:00)
1. wróciłem z opalania ;) 2. do reklamożercy: bronię swojej tezy, że edelman to wszystko zaplanował, co mieli dać kolejny nius z serii powstała polska mutacja znanej agencji pr? - sorki ! 3. sama reklama, inaczej jej idea jest dla mnie prosta i na temat, a to jest najważniejsze, po co komplikować i gadać o duperelach?! Jasmo powiedzieli w czym moga pomóc klientom, więc idziemy do pkt nr 4. 4. WZYWAM WIĘKSZOŚĆ PIAROWCÓW I REKLAMOWCÓW DO REWIZJI SWOICH UMIEJĘTNOŚCI. Poza kilkoma nazwiskami ;)
16.07.2005
17:06:34
????
(16.07.2005 17:06:34)
Chyba się przegrzałem. Nie rozumiem ani tego spotu ani komunikatu PSPR ani tego listu Rafała Czechowskiego poniżej. Czy ktoś może przetłumaczyć to na jezyk polski? Inna rzecz, że jak sie publikuje odpowiedź - zwłaszcza polemiczną - na cudzy list to wypada opublikować najpierw sam list, którego odpowiedź dotyczy, Panie Rafale.
16.07.2005
12:18:28
do R.Sz.
(16.07.2005 12:18:28)
Kolejny niestrawny i niezrozumiały tekst z PSPR. A do tego to odpowiedź na list, którego nie znamy. Tak się nie robi. Dajcie najpierw list chyba, że się go boicie.
16.07.2005
0:30:14
za : Rafał Czec...
(16.07.2005 0:30:14)
w odpowiedzi na list Pana Wiesława Miguta skierowany do PSPR i zamieszczony dzisiaj na liście: Szanowny Panie Prezesie, Dziękujemy za wyrazy uznania pod adresem PSPR. Najbardziej cieszą one ze strony osób, których intencje są dla nas w pełni przejrzyste i oparte o szacunek dla fundamentalnych zasad etycznych. Wtedy utwierdzają w przekonaniu, iż PSPR spełnia wymogi stawiane poważnej organizacji branżowej. Także w sprawie konfliktu między Migut Media SA i Edelman Polska chcemy być wyjątkowo staranni i precyzyjni. Dlatego uprzejmie Pana proszę, aby odnosząc się publicznie do naszego komunikatu zechciał Pan rzetelnie przywoływać jego treść. Nie odnosimy się w nim na przykład do działań, o których niewiele nam wiadomo - jak tajemnicza kwestia oferty kupna Pańskich udziałów w BCA. Co jednak dalece ważniejsze - nie oceniamy działań szeregowych pracowników BCA (obecnie Edelman Polska) w sposób, który Pan nam przypisuje. Powód jest prosty: nie posiadamy wiedzy, która by nam pozwoliła na formułowanie ocen dotyczących zgodności postępowania tych ludzi z etyką zawodową. Nie możemy stwierdzić, że naruszyli dowolne zasady i standardy etyczne. Dopóki tego typu działania nie będą bezsprzecznie ukazane, chcemy wierzyć, że osoby te nie mają sobie nic do zarzucenia. Zresztą, w przypadku jednej osoby - Pani Ewy Skibińskiej, która jest członkiem PSPR - próbowaliśmy ustalić okoliczności towarzyszące zmianie jej miejsca pracy. Sugerował Pan bowiem, że brała udział w nieetycznym przejmowaniu klientów BCA przez firmę Edelman. Pani Ewa przedstawiła nam swoją wersję i wyjaśniła wiarygodnie okoliczności. Uznaliśmy, że jej zachowanie wobec BCA było w pełni przyzwoite. Zapoznaliśmy Pana z tymi wyjaśnieniami. I pomimo sposobności, do tej pory nie podważył Pan przedstawionej wersji. Uznaliśmy, że sytuacja każdego z pracowników BCA może być inna, a wypowiadanie ocen generalnych może być krzywdzące. W przypadku większości byłych pracowników BCA nie posiadamy żadnej wiedzy na temat naruszenia zasad etycznych. Także Pan nie formułuje właściwie żadnych konkretnych zarzutów pod ich adresem. Uznajemy więc, ze na tym etapie sprawy i dysponując obecną wiedzą, najwłaściwsze będzie wstrzymanie się od dokonywania ocen w stosunku do szeregowych pracowników Edelman Polska. Nie mamy natomiast wątpliwości co do oceny działań kierownictwa firmy i sposobu powoływania polskiego oddziału Edelmana. I tę ocenę jasno wyraziliśmy, a właściwie powtórzyliśmy za pierwszym naszym oświadczeniem. Stopień złożoności tej sprawy stanowi pożywkę dla różnorakich manipulacji. Apeluję do wszystkich, aby ich za wszelką cenę unikać. Także tych niezamierzonych: poprzez precyzję sformułowań. Szczególnie wówczas, kiedy autorstwo przypisujemy innym osobom.
15.07.2005
19:15:56
reklamożerca
(15.07.2005 19:15:56)
Ale denna reklama! A jak się czyta te brednie, że Edelman sam zaplanował całą aferę, swój kryzys, nieudaczne komunikaty i ten filmik to się chce dopisać, że głowną rolę w tym scenariuszu zdarzeń "promocyjnych" zaproponowali W.Migutowi, który znakomicie sobie z tym poradził i powinien za to dostać ogromną kasę, bo bardzo skutecznie spowodował wysoką rozpoznawalność marki w Polsce i wiele zrobił też na świecie dla Edelmana. A wszyscy jurorzy spinaczy, łbów itp powinni przyznać Migutowi wszystkie nagrody bo nikt dotąd nie zrobił tyle dla zainteresowania branżą PR i nikt jurorów nie będzie oskarżał, że sami sobie przyznają nagrody.
15.07.2005
16:34:33
Kopytko
(15.07.2005 16:34:33)
Ciezko zrozumiec w 9/10 firmach w Polsce PR podlega pod marketing, a tym zarzadzaja brand managerowie, ktorzy czytaja PB i Rzepe i ogladaja TVN24 a nie portale PRowe ( docierajace do konkurencji EP a nie do potencjalnych klientów) ? I ze EP puszczeniem reklamy pokazal tym brand managerom, ze nie jest mala gowniana agencyjka bawiąca się w "upadki reklamy i wzloty PRu" i ze rozumie ze MarketingMix jest zawsze paroelementowy i potrafi korzystac z efektow (trudne slowo) synergii ?
15.07.2005
16:13:32
inny
(15.07.2005 16:13:32)
Do ESB: Tym różni się Proto od pozostałych wortali. Tu na szczęście się redaguje newsy a nie kopiuje tak jak w WM. Gratulacje dla redakcji.
15.07.2005
15:41:01
stara
(15.07.2005 15:41:01)
peace
15.07.2005
15:16:55
maki
(15.07.2005 15:16:55)
do reklama: i niech będzie peace! Idę się opalać, miłego weekendu!
15.07.2005
15:15:56
reklama
(15.07.2005 15:15:56)
do stara: dlatego dobrze, że to nie postawili tylko na TV, tym bardziej, że telewizja traci w oczach odbiorców, a co za tym idzie portfel reklamowy przesuwa się w kierunku alternatywnych mediów ( najnowsze badania ). Póki nikt nie ujawni wskaźników nie można nic wiecej powiedzieć na temat takiego posunięcia.
15.07.2005
15:06:16
reklama
(15.07.2005 15:06:16)
do maki: 35% dotarcia do grupy docelowej to wynik na pograniczu katastrofy. Dobrze, że planują wejść w prasę. JEstem ciekawy jakie osiągną wskażniki GRP. A co do reklamy i piaru to musi być efekt synergii. Taka strategia edelmana mnie cieszy. Jest bowiem tak, że jeśli chodzi o masową komunikację marketingową liczy się tylko reklama i piar. Jednak działamy zupełnie inaczej i trzeba umieć to wykorzystać! Tak wiec w relacjach pr - reklama musi panować peace!
15.07.2005
15:06:06
stara
(15.07.2005 15:06:06)
do reklama: Edelman ma 93 spoty w godzinach poranka z TVN24 i w godzinach Faktow, a to jest w TVN24 prime time. Zrobili to z domem mediowym i na pewno wiedza do kogo trafia, z reszta BK mowila wczoraj, ze to tylko czesc kampanii komunikacji, a reszta TO MEDIA RELATIONS
15.07.2005
14:33:35
maki
(15.07.2005 14:33:35)
do reklama: sorki, ale edelman reklamował się wcześniej niż 22.30. Poza tym umówmy się kto ogląda tvn 24? Raczej nie przeciętny Kowalski, ale biznesman Kowalski, więc będę bronił swojego stanowiska. Poza tym biznes kocha politykę bo masz układ masz kasę. Choć to chore, ale powód jest inny - zobacz ile musisz mieć zezwoleń żeby coś zrobić, a to powoduje, że szukasz wejść. Więc uważam, że trafią tam, gdzie chcą - edelman. Ja nie kopię pod reklamą bo też jest potrzeba i tak jak napisałem. W cywylizowanych rynkach razem z reklamą idzie piar i odwrotnie i to jest ok. Natomiast u nas tak jeszcze nie jest. Więc peace.
15.07.2005
14:04:19
reklama
(15.07.2005 14:04:19)
do maki: oczywiście że powinniśmy się wpsierać, jednak to nie reklama kopie dołki pod piarem, ale piar pod reklamą! Fakt jest taki, że układając strategię komunikacji musimy się wspierać. A co do tvn 24. Ograniczanie się do jednej stacji, w sytuacji, gdzie na każdym programie w okolicach 22.30-23.00 emitowane są wiadomości gospodarcze bądź programy o tej tematyce, nie jest dobrą polityką. Przy dotarciu do grupy docelowej na poziomie 35% jest to ryzykowna polityka. W dodatku wybór telewizji jako medium jest także dużym ryzykiem - patrząc na ostatnie badania postrzegania tego medium przez odbiorców.
15.07.2005
13:24:30
maki
(15.07.2005 13:24:30)
do reklama: dla pr i reklama powinny się wzajemnie wspierać i uzupełniać, więc nie ogłaszałbym zwycięstwa reklamy nad pr. Ja uważam, że stacja to trafienie w tzw. "dychę". Powinieneś wiedzieć, kto ogląda tvn 24- grupa dobrana idealnie. do maki: co dla mnie jest kryzysem? hm kiedy np. w zakładach chemicznych dochodzi do awarii i trzeba ratować środowisko, mieszkańców, informować media to jest dla mnie kryzys, lub to co stało się tydzień temu w Londynie. Nie będę przytaczał słownikowych definicji, które tak często czytam w branżowej prasie czy serwisach www. Liczy się praktyka. Przykład edelmana nazywam kryzysem kontrolowanym, czyli sami sobie ułożyli scenariusz i tego się trzeba od nich uczyć, czy ci się to podoba czy nie. generalnie widzę, że ruszyło parę osób moje stwierdzenie, oni (edelman) zagrali jak często grają politycy. To nic nowego, pewnie sztab prawników przygotował im ekspertyzę co się stanie jeśli i pojechali. Poza tym prawie wszyscy z tzw. środowiska dostali solidnego kopniaka bo dali się wypuścić jak dzieci. Mistrzostwo. Gratuluję. Chylę czoła, długa droga przede mną. A teraz zafundowali sobie reklamę, czyli łamią wszelkie konsenanse i słusznie! Mam nadzieję, że nie będą pisali gniotów typu "wiodący lider itp...".
15.07.2005
12:33:57
ESB
(15.07.2005 12:33:57)
maki masz racje zaplanowane jak na mistrzow przystalo. Gloria na ich cześć! Piękny news: http://www.wirtualnemedia.pl/document.php?id=262422
15.07.2005
12:33:48
reklama
(15.07.2005 12:33:48)
nie sądziłem że doczekam dnia, w którym agencja pr-owa uzyje reklamy, jako narzędzia komunikacji z klientami :) To porażka dla konserwatystów, ale i wielki dzień dla nas, ludzi ze świata reklamy! Raz jeszcze dowiedliśmy, że reklama wbrew niektórym zagorzałym fanom public relations jest niekwestionowanym liderem w dotarciu do potencjalnych klientów. Szybkość celność i perswazja, to są nasze narzędzia, i to skutkuje. Ciekawe co by na to All Ries powiedział. Agnejca PR buduje sobie markę za pomocą reklamy. A co do spotu i wyboru stacji - diwe porażki za jednym zamachem. Niech piarowcy biorąsieza piar, a nam zostawiareklamę, bo jak widać na tym trzeba się znać.
15.07.2005
11:49:09
do maki
(15.07.2005 11:49:09)
Co w takim razie jest wg Ciebie kryzysem? Co Edelman lub inna agencja PR musiałaby zrobić, abyś nazwał to kryzysem? Bo nic większego nie przychodzi do głowy.
15.07.2005
10:25:15
maki
(15.07.2005 10:25:15)
środowisko piarowców grzmi najgłośniej i gada głupoty o etyce, ludzie przecież jej nie stosujecie - bądżmy szczerzy! Edelman zrobił was wszystkich w konia - wszedł raz jeszcze powtarzam głosno i niekonwencjonalnie, nawet media o tym pisały czyli ci, których staracie się przekonać do firmy, produktu, usługi którą obsługujecie i co ? Oni Wam pokazali how to do it! Simple! PS. A te wypowiedzi o kryzysie to sobie możecie między bajki włożyć - smutna prawda ;)
15.07.2005
10:20:29
trzeźwy
(15.07.2005 10:20:29)
I co z tego, że całe środowisko piarowców mówi o tym???tylko to srodowisko i żadne inne. to dobrze bo nareszcie możemy pozać poziom zrozumienia etyki zawodowej, kodeksy podpisują jedni a realizować mają wszyscy - tylko (co wynika z analizy postów) nie wszyscy rozumieja o co w tej całej etyce chodzi
15.07.2005
10:14:14
maki
(15.07.2005 10:14:14)
Ludzie - edelman to wszystko zaplanował - wejście smoka, że hej! Specjalny kryzys po nim akcja reklamowa - nic tylko się uczcie jak się to robi, zamiast pisać "notki prasowe" w stylu wiodący lider i etc. Brawo tak się powinno to robić. Efekt - całe środowisko piarowców mówi o tej agencji.
15.07.2005
8:10:10
M.
(15.07.2005 8:10:10)
nie ma to zwiazku z konfliktem z Migut Media? Biedronka Orlen Constar i Wyborcza po sytuacjach kryzysowych również zorganizowaly intensywne kampanie reklamowe...
15.07.2005
3:11:32
student prawa (...
(15.07.2005 3:11:32)
o rety, ale gorąco! Za gorąco żeby zrozumieć o co chodzi w tej reklamie. Czy ci ludzie nie czują, że powinni cicho siedzieć zanim sprawa przyschnie bo to ich jedyna szansa??? Ciekawe czy jak proponowali Migutowi odkupienie udziałów w BCA to też używali do tego głuchego telefonu? A propos czy ktoś zna odpowiedź Edelmana na pytania Miguta kto i komu składał propozycję kupienia BCA, która on ponoć odrzucił?
15.07.2005
2:51:07
do MT
(15.07.2005 2:51:07)
rzeczywiście Edelman jest pionierem na naszym rynku PR. Najpierw kradną ludzi, klientów, meble i komputery innej agencji, później nie potrafią metodami PRowymi zakomunikować, że otworzyli oddział w Polsce, na końcu więc zamawiają płatną reklamę. To jednoznaczny komunikat do klientów: jeśli nie uda wam się coś zachachmęcić bez rozgłosu to zrobimy dla was reklamówkę w TVN24.
15.07.2005
2:26:33
optymista - mim...
(15.07.2005 2:26:33)
Nie zgadzam się z pesymistycznym stwierdzeniami, ze wejście Edelmana zmieni na gorsze warunki pracy innych agencji PR w Polsce. Był tu przecież i BM, jest FH i parę innych. To była normalna konkurencja, która BM nie wytrzymał, FH funkcjonuje i jest bardzo poważnym konkurentem. Warto przypomnieć, że FH współpracował z Migutem przez wiele lat (Compress) ale jak kupił inną sieć agencji działających w Europie wschodniej to nie było żadnych afer - wygląda na to, ze rozliczyli się i rozstali jak biali, cywilizowani ludzie. Jestem pewny, że Edelman jest przegrany w Polsce bo żaden z rozsądnych klientów nie będzie chciał współpracować z Edelmanami w Polsce. Mogą mieć zlecenia od niezorientowanych klientów od Edelmana ze świata. Natomiast cała afera Edelmana powinna wzmocnić polskie firmy, także te z kapitałem zagranicznym. Jeśli ktoś z kluczowych pracowników myslał o odejściu i wypączkowaniu własnej firmy zabierajac klienta, którego dotąd obsługiwał to mocno sie zastanowi zanim podejmie takie kroki. Stanowcze stanowisko środowiska PR negujące nieetyczne zachowania wzmocni polskie firmy - to zasługa ZFPR i cieszę się, że z opóźnieniem ale w końcu i PSPR potępiło nieetyczne działania byłych pracowników BCA i Edelman Polska. Lepiej późno niż wcale panowie z PSPR.
14.07.2005
17:50:48
...
(14.07.2005 17:50:48)
No to mamy polski "Upadek public relations i wzlot reklamy"...
14.07.2005
17:14:39
ESB
(14.07.2005 17:14:39)
... proszę Was już przestańcie z tym wyrywaniem klientów upadkiem rodzimych agencji itp... ja już nie wiem z czego wynikają te wielkie kompleksy nie których osób. Nie sposób powiedzieć że zrobili źle i wykazali się skrajnym brakiem profesjonalizmu bo zaraz usłyszę że to najwięksi na swiecie gracze i nie przystoi im angażować swojej sily do czynienia czego kolwiek na prowincjonalnym rynku jakim jest Polska. Profesjonalista sie jest a nie bywa to po pierwsze - wiem ze to banal i do najwiekszych sie nie stosuje:)! Po drugie ilu znacie brandmanegerów, którzy po zobaczeniu reklamy w TV dzwonia by podpisac kontrak na kilkanascie miesiecy? Po trzecie faktycznie dobrze się stało że ktos wykupil spoty telewizyjne- upowszechni to nasz zawod!... zreszta niewazne i tak bedzie ze jestem podstawiony, sfrustrowany i przegrany ... w koncu osmielilem sie powiedziec o osobistych odczuciach po analizie "medialnych" faktow... ale co moge miec do powiedzenia w koncu pracuje w agencji w trzecim swiecie:( Dramat moi koledzy po fachu. P.S Moze redakcja powinna zrobić ranking najciekawszych projektow jakie ktokolwiek widzial w naszym kraju - bez podawania nazw agencji a tylko kraju pochodzenia... walka na kreację a nie wizerunki i stereotypy.
14.07.2005
16:27:00
autor
(14.07.2005 16:27:00)
polecam nowy serwis PSPR: www.pspr.pl :)
14.07.2005
15:55:19
MT
(14.07.2005 15:55:19)
Zgadzam się z xxx - branżowo to porażka. Okazuje się, że "reklama dobra na wszystko". Czyli po co się starać i budować długofalowo reputację, jak można wykupić czas reklamowy i przekazywać co chcemy, bez względu na to co lub kto za tym stoi. "Na kłopoty... reklama" - Biedronka wykorzystuje pracowników - Wykupujemy reklamę (billboardy + spot TV) i z głowy. Po co poprawiać praktyki biznesowe - reklama powie za nas to co chcemy. Może w końcu dojdziemy do wniosku, że PR zajmuje się komunikowaniem z wykorzystaniem wszelkich narzędzi, w tym reklamą, artykułami sponsorowanymi, "upominkami" dla dziennikarzy... I tak chodzi o zwiększenie sprzedaży. Z drugiej strony faktycznie to pierwsza taka akcja komunikacyjna ze strony agencji PR. Rynek niewiele wie o całym kryzysie związanym z Edelman'em więc faktycznie reklama spowoduje, że więcej osób dowie się że na rynku działają takie podmioty jak agencje PR. Edelman był pierwszy... kto następny?
14.07.2005
14:44:22
xxx
(14.07.2005 14:44:22)
prawda jest taka, ze poza środowiskiem PRowców niewiele osób wie o całym tym konflikcie. natomiast reklamę w telewizji zobaczy dużo osób w tym potencjalnie zainteresowanych Klientów i będzie miało wrażenie,że to duża agencja o solidnych podstawach. Z resztą Chyba (pewna nie jestem) pierwsza, która się reklamuje.
14.07.2005
14:39:27
nie-znawca reklam
(14.07.2005 14:39:27)
ta reklama to ... porażka. i to potężna. zresztą wszystko co zrobił Edelman od początku wejścia na rynek to porażka począwszy od afery Kwietniowo-Migutowej a skończywszy na reklamie. czy to jest profesjonalna agencja??????? sami sobie odpowiedzcie na to pytanie....
14.07.2005
13:55:51
Prorok
(14.07.2005 13:55:51)
Po owacach go poznacie a nie po ... reklamach.
14.07.2005
13:33:22
wcale-nie-pro-e...
(14.07.2005 13:33:22)
Ciekawe co zadowoliłoby uczestników tej dyskusji?? Chyba nic. Edelman nic nie robi, wszyscy spekulują: co zrobi Edelman, zeby polepszyć swoją reputację? Edelman się reklamuje: oj, oj, oj, fatalnie, co to znowu ta Kwietniowa wymyśliła....? I tak w kółko. A jedno jest już pewne. Edelman nie wycofa się z rynku. W moim przekonaniu najwyżej zmieni prezesa w odpowiednim momencie. Więc niech się wszyscy pogodzą z tym, że przybył potężny gracz, który powyrywa Wam wszystkich ważnych klientów. I będziecie mogli przyjść na PRoto, zeby pojęczeć na forum z bólu i zazdrości...
14.07.2005
13:09:37
masterOForion
(14.07.2005 13:09:37)
Zawsze znajdą się ludzie, którzy żyją wspomnieniami, wynikającymi z ich własnej depresji... ESB szkoda, że nie było Ciebie na 25-leciu Solidarności w Łodzi - było tak pięknie..... pozdrawiam Cię, na mnie ogromne wrażenia zrobił Twój talent komunikacyjny! WOW
14.07.2005
12:56:09
ESB
(14.07.2005 12:56:09)
"konkluzja, że rozwiązaniem problemów z komunikacją jest właściwe zrozumienie przekazu" Przekaz - "podkupienie pracowników, zabranie klientów, otwarcie własnej firmy na tej bazie." Właściwe zrozumienie - "Najbradziej profesjonalna i największa Agencja Świata." WOW - jestem naprawdę dobry w komunikacji - odbieram przekaz i umiem go właściwie zrozumieć.
14.07.2005
12:54:02
prymus
(14.07.2005 12:54:02)
onyks z popiołów www.edelman.com.pl i TVN24 !!! Szczere gratulacje!!! Pierwsza agencja PR w tv, może nareszcie coś sie zmieni na rynku wraz z nowym graczem!!!
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin