Edelman wystartował z kampanią reklamową
Agencja Edelman poinformowała o kampanii reklamowej agencji, która dzisiaj wystartowała w TVN24 i będzie kontynuowana do końca lipca. Reklamę wyreżyserowała i wyprodukowała CNBC Europe. Jak pisze w komunikacie agencja, Edelman Polska jest pierwszą spośród 43 agencji sieci Edelman Inc., która podjęła decyzję o emisji reklamy na rynku lokalnym i jest to „jedyna taka inicjatywa na skalę światową”. Ewa Skibińska, Account Director w Edelman Polska w rozmowie z PRoto powiedziała, że kampania była planowana przez polski oddział agencji Edelman od momentu podjęcia decyzji o wejściu na rynek i powodem prowadzenia tej kampanii nie są kontrowersje związane z konfliktem pomiędzy głównymi udziałowcami agencji BCA. Edelman nie zlecał badań świadomości marki. Stację TVN 24 wybrano ze względu na grupę jej odbiorców – głównie osoby związane z biznesem. „Chcieliśmy tę właśnie grupę poinformować, że Edelman jest już na polskim rynku” – powiedziała Skibińska. „Nie wykluczamy kontynuowania kampanii np. w prasie branżowej, na razie jednak poprzestaliśmy na 93 spotach w TVN24”. Agencja nie ujawnia budżetu kampanii. Planowaniem i zakupem czasu antenowego w TVN24 zajął się dom mediowy Starlink, z jego szacunków wynika, że reklama dotrze do około 35% grupy docelowej. Reklama rozpoczyna się słowami: „W dzisiejszym skomplikowanym świecie zrozumienie Twojej firmy przez ludzi, którzy powinni ją zrozumieć nie jest łatwe.” „W reklamie w zabawny sposób (głuchy telefon) pokazany jest prosty mechanizm powstawania zniekształconej informacji. Osoby w różnym wieku, reprezentujące obie płci oraz różne zawody i środowiska przekazują sobie informację, która w końcowym efekcie brzmi zupełnie inaczej, niż wersja jej nadawcy. Reklamowy przekaz kończy konkluzja, że rozwiązaniem problemów z komunikacją jest właściwe zrozumienie przekazu, w czym może pomóc Edelman Public Relations” – opisuje w notatce prasowej swój spot Edelman.