Efekt kampanii dotyczących HIV/AIDS

dodano: 
13.11.2006
komentarzy: 
0

6 listopada w Johannesburgu ogłoszono wyniki sondażu dotyczącego wpływu kampanii społecznych prowadzonych w Południowej Afryce na temat AIDS. Dzięki akcjom wzrosło pozytywne nastawienie do ludzi żyjących z HIV/AIDS, a także zaangażowanie społeczeństwa w sprawy związane z epidemią. Odnotowuje się zwiększenie liczby zachowań prewencyjnych związanych z zachorowaniami. Liczba osób, które użyły prezerwatywy podczas ostatniego stosunku wzrosła z 34% do 60%. Odnotowano także znaczny wzrost doradztwa i przeprowadzanie testów, a także ogólnej wiedzy na temat AIDS.
Ponadto 90% respondentów rozpoznaje logo Departament of Health Khomanani, jednego z organizatorów badań. Telewizja i radio stwarzają obecnie w Afryce atmosferę sprzyjającą rozmowom na temat społecznych dyskusji dotyczących AIDS.
Był to pierwszy tego typu sondaż na świecie. Rozpoczął się w lutym tego roku i objął 8000 respondentów z Afryki w wieku od 15 do 65 roku życia. Sondaż przeprowadziły następujące instytucje: Johns Hopkins University Centre for Communication Programmes, Health Development Africa reprezentujący Khomanani, the Centre for Aids Development, Research and Evaluation – południowo afrykańską organizację pozarządowa specjalizującą się w badaniach HIV/AIDS, a także Soul City Institute. (jk)

Źródło:

www.bizcommunity.com
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin