European Trusted Brands: Nivea i Nokia bezkonkurencyjne

dodano: 
18.05.2012
komentarzy: 
0

Jeśli telefon, to Nokia, jeśli kosmetyki do pielęgnacji twarzy, to Nivea. Reader’s Digest opublikowało tegoroczną edycję raportu European Trusted Brands. Badanie przeprowadzono w 15 krajach, uwzględniając 20 kategorii. Najciekawiej przedstawia się sytuacja w kategorii firma internetowa i towarzystwo ubezpieczeniowe – w każdym kraju tytuł marki godnej zaufania uzyskała inna firma.

W kategorii „telefon komórkowy” fiński koncern zwyciężył w 14 krajach. W kategorii „kosmetyki do pielęgnacji skóry” Nivea zwyciężyła we wszystkich państwach, w których odbyło się badanie. Bardzo dobre wyniki osiągnęła też Visa, lider w kategorii „karta kredytowa”, najczęściej wskazywany w 13 krajach.

Polscy reposndenci przez ostatni rok rzadko zmieniali swoje preferencje dotyczące najbardziej zaufanych marek. W porównaniu do 2011 roku, w 2012 roku tylko w dwóch kategoriach nastąpiła zmiana zwycięzcy. Zdobywcami Złotych Statuetek zostały następujące marki: RMF FM (Stacja radiowa), TVN (Stacja telewizyjna), ING TFI (Fundusz inwestycyjny), Apart (Zegarki i biżuteria), Enea(Dostawca energii), H&M (Sklep z odzieżą), Rossmann (Drogeria), Dbam o Zdrowie (Apteka),Falvit (Suplement diety), Herbapol Lublin (Preparat ziołowy), Biedronka (Sklep spożywczy),Kujawski (Olej jadalny/margaryna), Algida (Lody), Żywiec Zdrój (Woda), Dr. Oetker(Ciasta/desery), Winiary (Producent żywności), Ludwik (Płyn do mycia naczyń), Colgate (Pasta do zębów).

Badanie przeprowadzono drogą mailową i listownie wśród czytelników Reader’s Digest w Austrii, Chorwacji, Niemczech, Portugalii, Rumunii, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Holandii, Polsce i Rosji. (ks)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin