Facebook bada wakacyjne zachowania konsumentów i wprowadza nowe narzędzia dla reklamodawców

dodano: 
03.07.2017
komentarzy: 
0

Z badania przeprowadzonego przez Facebook IQ i Ipsos wynika, że w sezonie wakacyjnym użytkownicy Facebooka i Instagrama coraz chętniej korzystają ze smartfonów czy tabletów. Odsetek konwersji na urządzeniach mobilnych w kampaniach wakacyjnych wzrósł z 45 proc. w 2015 do 53 proc. w 2016 roku. Ponad 50 proc. osób, które robią zakupy za pomocą urządzeń mobilnych, należy do grupy wiekowej 18-34 lata.

Użytkownicy smartfonów czy tabletów coraz chętniej kupują produkty dla siebie na Facebooku i Instagramie. Coraz większa liczba osób szuka też inspiracji zakupowych w tych serwisach – wynika z badania.

„Te zachowania konsumentów dają marketerom nowe możliwości, aby zrozumieć działania klientów i wpłynąć na ich decyzje zakupowe. Aby zwiększyć sprzedaż w sezonie wakacyjnym, firmy powinny docierać do klientów na wcześniejszym etapie ścieżki zakupowej konsumenta, a nie czekać, aż ten sam zacznie szukać informacji” – czytamy na blogu Facebooka.

Serwis Marka Zuckerberga zaprezentował także nowe narzędzia dla marketerów. Reklamodawcy mogą teraz korzystać z targetowania gospodarstw domowych i rozszerzyć niestandardowe grupy odbiorców o osoby w nich mieszkające. Facebook udostępnia również nowe wskaźniki służące do pomiaru kampanii docierających do gospodarstw domowych. Reklamodawcy mogą poznać zasięg i częstotliwość, konwersje, a także mają możliwość rozbicia wyników według kryterium dochodu lub typu gospodarstwa domowego.

Facebook wprowadził też nowe opcje w formacie reklam dynamicznych. Serwis umożliwił m.in. modyfikację szablonów do tworzenia reklam. Można zmieniać np. styl, czcionkę, kolor czy dodawać ceny produktów, a także informować o obniżkach. Oprócz tego partnerzy reklamowi, którzy korzystają z API mogą również w miejsce zdjęć wgrywać filmy wideo.

Więcej informacji można znaleźć na blogu Facebooka. (pk)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin