.

 

Facebook chce zdobyć rynek chiński. Dzięki cenzurze na życzenie

dodano: 
28.11.2016
komentarzy: 
0

Serwis Marka Zuckerberga pracuje nad rozwiązaniami, które umożliwiłyby mu ekspansję na chińskim rynku. W grę wchodzi cenzura – pisze nytimes.com.

Jak czytamy, Facebook przygotował oprogramowanie, które pozwala stronom trzecim monitorować rozpowszechniane w serwisie treści. Operator będzie w stanie zdecydować, czy dany post zostanie wyświetlony użytkownikom - czytamy.

Facebook ograniczył zawartość treści między innymi w Pakistanie, Rosji i Turcji. Zablokował w przybliżeniu 55 tysięcy postów w około 20 krajach w okresie od lipca do grudnia 2015 roku. W Rosji ograniczane są treści, które - zdaniem władz - naruszają integralność Federacji Rosyjskiej oraz prawo zakazujące urządzania masowych protestów. We Francji cenzuruje się wpisy, które wspierają terroryzm.

W przypadku Chin omawiane narzędzie ma jednak zapobiegać pojawieniu się konkretnych linków czy postów w aktualnościach użytkowników, a nie je usuwać. Oprogramowanie zostałoby prawdopodobnie udostępnione zewnętrznemu podmiotowi - być może chińskiej firmie. I to ona zdecyduje, które wpisy pojawią się na tablicy użytkownika. (mw)

Źródło:

nytimes.com, Facebook Said to Create Censorship Tool to Get Back Into China, Mike Isaac, 22.11.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin