.

 

Facebook i Instagram rozwijają narzędzia zakupowe

dodano: 
16.11.2021
komentarzy: 
0

Facebook i Instagram wprowadzają nowe narzędzia, które mają ułatwić zakupy w aplikacjach. Meta (Facebook) na swoim blogu opisuje wprowadzane rozwiązania.

W grupach na Facebooku pojawią się rekomendacje produktów i sklepy. Jak podaje portal, każdego miesiąca ponad 1,8 mld ludzi korzysta z facebookowych grup. W związku z tym w ramach grupach wprowadzone zostają nowe sposoby robienia zakupów i czerpania inspiracji od znajomych i twórców. Sklepy w grupach mają umożliwić kupowanie produktów m.in. od tych społeczności, które chce się wesprzeć.

Źródło: about.fb.com

Rekomendacje produktów mają z kolei służyć poleceniom sprawdzonych rzeczy wśród członków społeczności. Użytkownik będzie mógł poprosić w grupie o wskazówki dotyczące zakupu w grupie, a serwis ułatwi mu zakup wskazanych produktów w sklepach na Facebooku. Ponadto wzmianki o polecanych produktach mają pojawić się w aktualnościach. Użytkownicy dzięki temu zobaczą produkty rekomendowane przez znajomych z grup, do których należą.

Serwis testuje także Live Shopping, czyli możliwość dokonywania zakupów podczas transmisji na żywo. Wydarzenia te mają łączyć fanów, twórców i marki – czytamy.

Co więcej, platforma chce, by użytkownicy mogli dokonywać bardziej świadomych zakupów. Serwis poszerza oceny i recenzje, by kupujący na Instagramie i Facebooku otrzymali więcej informacji przed podjęciem decyzji. W tym celu pojawią się odpowiedzi społeczności – funkcja umożliwi przeglądanie i odpowiadanie na pytania osób, które rozważają zakup przedmiotu, który użytkownik już posiada – i na odwrót. Co więcej, jeśli użytwkonik oznaczy markę w poście na Instagramie, firma może dodać to zdjęcie do strony ze szczegółowymi informacjami o produktach w swoim sklepie. (mb)

Źródło:

about.fb.com, Shop Products You’ll Love with Groups, Creators and Friends, 12.11.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin