Facebook testuje nowe narzędzia dla twórców

dodano: 
29.03.2018
komentarzy: 
0

Twórcy, którzy na Facebooku zarządzają swoimi społecznościami, mogą otrzymać nowe narzędzia. Portal Zuckerberga ogłosił na swoim blogu, że testuje kilka rozwiązań, które mogą ułatwić użytkownikom współpracę z innymi.

Jedno z nich to oznaczenia dla najbardziej aktywnych fanów danego twórcy. Internauci, którzy najczęściej komentują, udostępniają czy oglądają treści tworzone przez influencerów zarządzających grupą, otrzymają specjalne znaczniki obok swoich nazwisk i miejsca na liście najmocniej zaangażowanych osób – deklarują przedstawiciele Facebooka. Jak czytamy, o ile system będzie mógł identyfikować ich automatycznie, o tyle każdy może samodzielnie wyłączyć oznaczenie kiedy zechce.

Innym testowanym narzędziem jest panel zarządzania prawami do treści tworzonych przez twórców. Jak dotąd mogli oni sprawdzać statystyki swoich materiałów za pomocą aplikacji iOS – czytamy na blogu Facebooka. Jeśli testy się powiodą, twórcy będą mogli też upewniać się, że ich filmy czy zdjęcia są odpowiednio oznaczane.

Portal Zuckerberga chce też dać twórcom więcej możliwości zarabiania na swojej pracy. Już teraz mogą oni rozszerzać swoje współprace z markami również o Facebooka – czytamy. Administratorzy planują udostępnić narzędzie, które ma pomóc reklamodawcom i twórcom w znajdowaniu się nawzajem. Ma ono przyjąć kształt wirtualnego portfolio, w którym influencer będzie mógł zaprezentować swoje dokonania i specjalności.

Facebook chce też wykorzystać crowdfunding – fani będą mogli wspierać twórców miesięcznymi wpłatami, np. w zamian za ekskluzywne treści czy specjalne oznaczenie w grupie. Testy tej funkcjonalności serwisu rozpoczęły się już w małym gronie influencerów – piszą administratorzy.

Do społeczności twórców na Facebooku można dołączyć na tej stronie. (mp)

Źródło:

newsroom.fb.com, Testing New Tools and Experiences for Creators, Fidji Simo, Sibyl Goldman, 19.03.2018
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin