.

Facebook udostępni Brytyjczykom zakładkę z wiadomościami

dodano: 
01.12.2020
komentarzy: 
0

Facebook poinformował o wprowadzeniu zakładki z krajowymi i lokalnymi wiadomościami w kolejnym kraju. Od stycznia 2021 roku z Facebook News będą mogli korzystać mieszkańcy Wielkiej Brytanii. Portal społecznościowy będzie płacić brytyjskim wydawcom za treści informacyjne, aby pomóc im dotrzeć do nowych odbiorców oraz zapewnić więcej możliwości reklamowych.

Czytaj także: Facebook chce zapłacić serwisom informacyjnym miliony za licencje do ich treści

Jak czytamy na stronie about.fb.com, w grupie wydawców z Wielkiej Brytanii znaleźli się m.in.: Archant, Conde Nast, The Economist, ESI Media, Guardian Media Group, Hearst, Iliffe, JPI Media, Midland News Association, Reach i STV. Do tych firm należą tytuły takie jak „The Economist”, The Guardian, The Independent, The London Evening Standard, Liverpool Echo, Manchester Evening News, The Mirror, The Scotsman i Yorkshire Post. W Facebook News pojawią się również treści od marek lifestylowych, takich jak „Harpers”, „Cosmopolitan”, „Wired”, „GQ”, „Glamour” i „Vogue”. Facebook zaznacza jednak, że jeszcze przed udostępnieniem zakładki spodziewa się dołączenia kolejnych wydawców.

Serwis społecznościowy przypomina, że w Facebook News pojawiają się wyselekcjonowane i spersonalizowane, „najważniejsze” artykuły z „rzetelnymi i istotnymi” wiadomościami. W zakładce użytkownicy znaleźć mogą najważniejsze nagłówki i artykuły z danego dnia, które dopasowane są do ich zainteresowań. Czytamy także, że wprowadzenie tej sekcji w Wielkiej Brytanii jest wynikiem sukcesu, jaki odniesiono w Stanach Zjednoczonych – stwierdzono tam, że ponad 95 proc. ruchu z Facebook News na stronach wydawców to użytkownicy, którzy wcześniej nie mieli kontaktu z tymi serwisami.

Facebook przekazuje także, że prowadzi obecnie negocjacje, aby udostępnić zakładkę również we Francji i w Niemczech. Portal społecznościowy zapowiada też, że w przyszłości będzie współpracować z wydawcami z kolejnych krajów, w których warunki rynkowe i regulacje „zachęcają do tego rodzaju inwestycji i innowacji”.

Czytaj także: Facebook zatrudni doświadczonych dziennikarzy do prowadzenia „Wiadomości”

Dodatkowo serwis poinformował o rozszerzeniu programu szkoleniowego z dziennikarstwa dla społeczności w Wielkiej Brytanii. Jak czytamy, w ciągu ostatnich dwóch lat przeszkolono 80 brytyjskich dziennikarzy zajmujących się tematyką społeczności niedocenianych przez tradycyjne media. Teraz zdecydowano się przedłużyć program o kolejny rok – Facebook wpłaci 3 mln dol., aby wesprzeć lokalne dziennikarstwo. (ak)

Źródło:

about.fb.com, Stepping Up Our Investment in News in the UK, Jesper Doub, 30.11.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin