Facebook: wyniki ankiet mogą wpłynąć na widoczność postów publikowanych przez strony

dodano: 
17.05.2019
komentarzy: 
0

Facebook wprowadza zmiany w algorytmie, który porządkuje treści news feedu. Jak wynika z wiadomości w biurze prasowym portalu, dotychczasowe informacje pozyskiwanie dzięki rejestracji tego, z kim użytkownicy wchodzą w interakcję, będą wzbogacone o wyniki wypełnianych przez nich ankiet.

Portal prosił m.in. o wskazanie osób, z którymi dany internauta czuje się najbliżej, które najczęściej oznacza na zdjęciach i w miejscach, a także których posty regularnie komentuje. „Bezpośrednie odpowiedzi pomagają nam w lepszym rozumieniu tego, kogo najchętniej chcieliby widzieć użytkownicy” – czytamy. Portal pytał też, które posty zdaniem użytkowników są warte poświęcenia im czasu. Ankiety wciąż będą przeprowadzane – deklaruje Facebook.

Na podstawie zebranych odpowiedzi serwis wprowadza dwie modyfikacje: pierwsza nadaje priorytet osobom, których aktywności badany w ankiecie użytkownik chciałby widzieć najczęściej, druga kładzie nacisk na linki, które mogą wydać się mu interesujące.

Portal zauważa też, że wyniki ankiet – szczególnie te związane z pytaniem, czy ktoś uznał posty za warte poświęcenia czasu – mogą wpłynąć na widoczność stron. (mp)

Źródło:

Newsroom.fb.com, Using Surveys to Make News Feed More Personal, Ramya Sethuraman, Jordi Vallmitjana, Jon Levin, 16.05.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin