Facebook z logotypami wydawców przy materiałach w sekcji Trending i w wynikach wyszukiwania

dodano: 
28.08.2017
komentarzy: 
0

Facebook poinformował na stronie swojego newsroomu, że będzie wyświetlał logotypy wydawców obok materiałów pojawiających się w sekcji Trending i w wynikach wyszukiwania. Andrew Anker, Product Manager serwisu, wyjaśnia, że nowa opcja ma ułatwić użytkownikom rozpoznawanie źródła danej informacji.

Źródło: media.fb.com

Badania wskazują, że internauci mają problemy z powiązaniem treści artykułu, na który trafili w mediach społecznościowych, z jego wydawcą. Z przeprowadzonego niedawno badania Pew Research Center wynika, że tylko 56 proc. ankietowanych potrafiło wskazać źródło materiału znalezionego w social mediach.

Podobne badania przeprowadził Reuters Institute for the Study of Journalism, o czym pisaliśmy na początku miesiąca. 

Nowa funkcja powstała dzięki współpracy serwisu Marka Zuckerberga z wydawcami w ramach Facebook Journalism Project. Docelowo logotypy mają pojawiać się przy wszystkich artykułach w aplikacji.

Więcej na ten temat można przeczytać na stronie. Instrukcja dla wydawców, która wyjaśnia, jak można wgrać logotyp, jest dostępna tutaj. (pk)

Źródło:

media.fb.com, Showing Publisher Logos in Trending and Search, Andrew Anker, 22.08.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin