Facebook zaprezentował narzędzia dla organizacji non profit

dodano: 
12.12.2017
komentarzy: 
0

W warszawskim biurze Facebooka odbyło się spotkanie z organizacjami pozarządowymi, podczas którego zaprezentowano narzędzia, które mają ułatwiać docieranie do darczyńców za pośrednictwem portalu.

Za pomocą przycisku „Przekaż datek” można zbierać fundusze w serwisie społecznościowym na rzecz organizacji pozarządowych na kilka sposobów:

- we wpisie: użytkownicy oraz strony na Facebooku mogą teraz dodać przycisk „Przekaż datek” do swojego posta, aby szybko zebrać dotacje;

- w nagłówku strony: organizacje pozarządowe mogą dodać przycisk „Przekaż datek” w nagłówku swojej strony na portalu;

- w transmisji na żywo: użytkownicy i zweryfikowane strony organizacji mogą dołączyć przycisk przekazania datku do wideo live; widzowie mogą udzielić wsparcia trakcie transmisji, a także po jej zakończeniu i umieszczeniu na stronie.

Zbiórki pieniędzy to nowa funkcjonalność, dzięki której internauci mogą za pośrednictwem serwisu społecznościowego zbierać środki dla określonej fundacji czy stowarzyszenia. Funkcja pozwala na stworzenie specjalnej strony w celu zwrócenia uwagi na daną organizację i angażowania społeczności wokół określonego celu.

Wprowadzono również opcję zbiórek urodzinowych. Osoby, które udostępniły informację o dacie swoich urodzin na Facebooku mają możliwość utworzenia zbiórki urodzinowej maksymalnie dwa tygodnie wcześniej. Wystarczy wybrać organizację, na rzecz której chcemy zbierać pieniądze i zaprosić przyjaciół do udzielenia wsparcia z tej okazji.

Wszystkie narzędzia Facebooka dla organizacji pozarządowych są bezpłatne – portal nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa w zbieraniu datków.

Nowe funkcje zostały już przetestowane przez pierwsze organizacje pozarządowe w Polsce.

„Spory potencjał widzimy w zbiórkach zakładanych przez naszych sympatyków, na przykład przy okazji urodzin. Właśnie trwa duża kampania »Spraw, aby dzieci w Syrii przetrwały zimę«, w którą już włączyło się duże grono użytkowników Facebooka” – powiedziała Zofia Kwolek, dyrektor ds. komunikacji i marketingu internetowego UNICEF Polska.

„Facebook dla Schroniska w Korabiewicach VIVA jest narzędziem, dzięki któremu zwierzaki znajdują nowe domy, dzięki któremu są karmione i leczone, ma się nimi kto opiekować. Zyskujemy wolontariuszy i pracowników, darczyńców, sponsorów. Dzięki sile Facebooka dostrzegają nas firmy, które chcą z nami współpracować w zakresie na przykład wolontariatu pracowniczego. (...) Nowa funkcjonalność – zbiórki urodzinowe – jeszcze bardziej ułatwi nam życie. Życie, które niestety toczy się wokół pieniędzy, utrzymujemy się bowiem w oparciu o datki. Poziom opieki jest zależny od wsparcia darczyńców – darczyńców głównie z Facebooka” – przyznała Irena Kowalczyk za Schroniska w Korabiewicach Viva. (pp)

Czytaj też: Robisz zbiórkę pieniędzy? Wejdź na Facebooka

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin