FB nadal wyprzedza Twittera
„W USA w niektórych kręgach Twitter jest powszechniejszy niż Facebook. W Polsce historia Blipa czy Flakera pokazuje, że mikroblogi są znacznie mniej popularne. Twitter od lat utrzymuje zasięg na niskich poziomach. Nie umiem tego wyjaśnić. Na pewno ma znaczenie to, że Twitter jest bardziej oszczędny w wyrazie, nie można tam np. zamieszczać filmików, które przyciągają ludzi do Facebooka ” - przyznaje Norbert Kilen, dyrektor strategiczny Think Kong.
Zdaniem Natalii Hatalskiej twórcy Twittera doskonale zdają sobie sprawę, jakie są ograniczenia serwisu, które powodują, że użytkownikom ciężko jest wyróżnić się w gąszczu komunikatów innych użytkowników. „Dodatkowo problemem w Polsce może być też ograniczenie liczby znaków. O ile w języku angielskim w 140 znakach można jasno zawrzeć jakąś myśl, po polsku potrzeba ich więcej” – dodaje. Ponadto z badań wynika, że Twitter ( w przeciwieństwie do FB) nie jest narzędziem, które służy budowaniu relacji społecznych. Portal nie może tez liczyć na zalew reklamodawców. Za to swoje działania koncentrują na FB, bo tam mają możliwość trafić do określonej grupy konsumentów. (kg)