Fiasko LAPR organizowanej przez ABK
W dniach od 17 do 19 czerwca 2005 roku miała odbyć się Letnia Akademia Public Relations organizowana przez Grupę ABK. Jej patronami byli e-PR, piar.pl, PRoto.pl; Wirtualne Media, MediaRun, serwis kariery.com.pl oraz IMM. W planie spotkania przewidziano wykłady prof. Krystyny Wojcik, Geralda Abramczyka, Pawła Sanowskiego i dr. Andrzeja Stolarczyka. Niestety, tuż po rozpoczęciu spotkania, uczestnicy zostali powiadomieni, że nie odbędzie się spotkanie z Geraldem Abramczykiem, który, według słów organizatora, wyjechał do Stanów Zjednoczonych. Wieczorem tego samego dnia okazało się również, że nie odbędzie się wykład prof. Krystyny Wojcik, która miała ulec wypadkowi samochodowemu. Wobec takiego obrotu sprawy, uczestnicy zobowiązali organizatorów na piśmie do zwrócenia części kosztów szkolenia oraz do podpisania klauzuli o tym, że w przypadku nieobecności kolejnych wykładowców nastąpi zwrot całości kosztów szkolenia. W drugim dniu szkolenia odbyły się dwa wykłady: Gerarda Parzelskiego z ABK i Witolda Sokołowskiego z e-PR, po których organizatorzy szkolenia poinformowali, że nie dojedzie trzeci wykładowca – dr Andrzej Stolarczyk. Uczestnicy zdecydowali więc o przerwaniu szkolenia.
Z informacji zebranych przez PRoto wynika, że wersja organizatorów dotycząca nieobecności Geralda Abramczyka jest nieprawdziwa. W rozmowie z PRoto Abramczyk powiedział, że o swojej nieobecności poinformował ABK około miesiąc wcześniej. Z informacji opublikowanej wczoraj przez Media i Marketing wynika również, że nie jest prawdziwa informacja dotycząca nieobecności prof. Krystyny Wojcik. Zaprzeczyła ona, jakoby uległa wypadkowi samochodowemu, a o szkoleniu, w którym miała uczestniczyć jako wykładowca, nie wiedziała. Potwierdziła się natomiast informacja o chorobie dr. Andrzeja Stolarczyka.
Uczestnicy LAPR czują się oszukani, w podobnie trudnej sytuacji znajdują się patroni medialni i partnerzy imprezy. „Większość z nas uczestniczyła w LAPR dla dwóch nazwisk: Geralda Abramczyka i Krystyny Wojcik. Poczuliśmy się ogromnie rozczarowani ich nieobecnością i sposobem poinformowania nas o tym, jak również zachowaniem organizatorów” – powiedział nam jeden z uczestników Akademii. „Jedynym jasnym punktem w tej części szkolenia, która się odbyła, były spotkania intergracyjne uczestników i wykład Witolda Sokołowskiego”. Podobnie zaskoczeni byli partnerzy LAPR: „O tym, że mój niedzielny wykład o monitoringu mediów został odwołany dowiedziałem się od organizatorów w sobotę wieczorem” – mówi Paweł Sanowski, dyrektor zarządzający Instytutu Monitorowania Mediów. „Jest to pierwsza tego typu sytuacja, która zdarzyła się nam w kontaktach z ABK – dotychczasowa współpraca przebiegała poprawnie, tym większe jest nasze zaskoczenie” – dodaje Sanowski. ABK zobowiązała się do wypłaty całości kosztów poniesionych przez uczestników. Według informacji uzyskanych przez PRoto, dzisiaj rozpoczęło się wypłacanie pieniędzy.
Oświadczenie PRoto i Instytutu Monitorowania Mediów w sprawie LAPR:
Jako partner i patron medialny Letniej Akademii PR organizowanej przez Grupę ABK oświadczamy, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd co do organizacji tego przedsięwzięcia oraz że nie ponosimy odpowiedzialności za przebieg Akademii. Podjęcie współpracy z ABK było uwarunkowne naszymi uprzednimi dobrymi doświadczeniami związanymi z kontaktami z p. Gerardem Parzelskim podczas Europejskiej Konferencji Public Relations w Radomiu w 2004 roku.
Zobowiązaniem PRoto wobec LAPR było zamieszczenie na stronie wortalu logotypów i bannerów Akademii oraz promocja wydarzenia wśród czytelników newslettera. Za powyższe zobowiązania PRoto nie pobrało wynagrodzenia, a umowa miała charakter barterowy. Zarówno IMM, jak i PRoto wyrażają ubolewanie z powodu zaistnienia opisanej powyżej sytuacji. Zarząd IMM i Redakcja PRoto