Finansjera tnie koszty na PR
Parkiet kontynuuje serię publikacji? na temat redukcji wydatków firm na PR. Tym razem czytamy, że z obsługi agencyjnej sukcesywnie rezygnuje sektor finansowy.
Jak wynika z artykułu, z usług firm PR-owskich rezygnują Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, a także domy maklerskie. Uczyniły tak: ING TFI, współpracujący dotychczas z agencją GGK, Quercus TFI obsługiwany przez Ring PR czy Secus Asset Managment, wpierany PR-owsko przez MDI Strategic Solutions, wymieniają autorzy tekstu. PR-owską obsługę przejmują wewnętrzne działy firm, a czasem agencje, które zaproponują dużo tańszą wycenę usług. Z tej ostatniej opcji – jak czytamy - skorzystał Skarbiec TFI zamieniając ITBC Communication na Lighthouse Consultants.
Na cięciu kosztów agencyjnych da się zaoszczędzić około 10 tys. zł miesięcznie – tyle kosztować ma zdaniem autorów tekstu miesięczna obsługa. Dlatego banki na razie o takich cięciach nie myślą, a przedstawiciele agencji PR-owskich wypowiadający się w artykule zapowiadają już zwiększenie rekrutacji (ał)