Firmy chętnie pomagają organizacjom pozarządowym
„Ponad 80% firm, z którymi kontaktowały się organizacje pozarządowe, podjęło z nimi współpracę” – wynika z sondażu Agencji Badań Rynku SESTA. „Tylko niewielka część organizacji w Polsce posiada stabilną sytuację finansową. Dlatego tak ważna jest współpraca biznesu z trzecim sektorem, która opłaca się obu stronom” – powiedział Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.
Publikacja danych z raportu, na temat współpracy biznesu z organizacjami pozarządowymi, była jednym z elementów seminarium na temat kampanii społecznych trzeciego sektora w Polsce, które odbyło się 9 grudnia. Było ono częścią projektu poświęconego popularyzacji marketingu społecznego i reklamy społecznej jako skutecznych narzędzi fundraisingu oraz komunikacji i działań organizacji pozarządowych w społecznościach lokalnych. Projekt współfiansuje Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Ministerstwa Polityki Społecznej, a realizują go Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce wspólnie z Fundacją Komunikacji Społecznej.