Firmy zyskują dzięki kampaniom AdWords wyświetlenia na YouTubie, ale to droga na skróty

dodano: 
20.10.2015
komentarzy: 
0

Jak wynika z analizy MUSE, większość marek wciąż popełnia błąd, nie dokonując selekcji publikowanych materiałów lub wspierając treści reklamowe kampaniami AdWords. To sprawia, że filmy mają setki tysięcy wyświetleń i bardzo mało interakcji.

W branży e-commerce na pierwszym miejscu znalazło się Allegro, które z 643 tys. wyświetleń miesięcznie zostawia pozostałe serwisy daleko w tyle. O pozycji serwisu zdecydowały płatne wyświetlenia filmu „Czego Szukasz w swoich marzeniach”, pozostałe treści miały po kilka tysięcy wyświetleń. Drugie miejsce zajmuje Empik, który wyświetleń ma 96 tys. Podobnie w tym przypadku – większość wyświetleń to sponsorowane materiały reklamowe. Kanał prowadzi jednak pod względem interakcji, których ma blisko 11 tys. To tyle, co Domodi.pl wyświetleń. W tym kanale interakcje liczą niecałe 1,7 tys, a allegro ma ich niewiele ponad 4,5 tys.

Prasa, która zmaga się ze spadkiem czytelnictwa, chce pomóc sobie działaniami w sieci. W zestawieniu pod względem wyświetleń prowadzi kanał Gazeta.pl – ma ich ponad 1,7 mln miesięcznie. Kanał zajął też pierwsze miejsce pod względem interakcji z liczbą ponad 81 tys. Gazeta.pl publikuje treści o bardzo różnorodnej tematyce, przy czym wiele materiałów ma potencjał viralowy. Zupełnie inne treści zamieszcza natomiast PrzeglądSportowy, który wyświetleń ma 920 tys. Tu znaleźć można przede wszystkim relacje z najważniejszych wydarzeń sportowych, a także wywiady z ikonami sportu. Interakcje liczą blisko 58 tys, Kanał zyskał we wrześniu najwięcej subskrybentów – ponad 1,7 tys. Trójkę zamykają TopGear Polska, CKMPolska i Gazeta Olsztyńska, które zyskują po 100 tys. wyświetleń miesięcznie.

W branży gaming w czołówce pod względem wyświetleń kanału znalazło się EA SPORTS – we wrześniu kanał miał ich 2,6 mln. Drugi w rankingu kanał SimsPolska we wrześniu zyskał 500 tys. wyświetleń, a trzeci –  League of Legends – Poland, ma 300 tys. wyświetleń w miesiącu. W tej kategorii angażowanie widzów najlepiej wychodzi kanałowi MinecraftPolska: od początku istnienia kanału pozostawiono na nim ponad milion komentarzy i polubień treści. Dla porównania, kanał SimsPolska zebrał ich około 200 tys., a EA SPORTS Polska – niecałe 57 tys.

Markom z branży gastronomicznej angażowanie użytkowników zupełnie nie wychodzi. Lider w tej kategorii, McDonaldsPoland, publikuje głownie treści reklamowe, z których wiele ma zablokowane możliwości dodawania komentarzy i oceniania filmów. Przez to liczba interakcji na kanale to tylko 623. Z kolei PizzaHutPolska od lutego 2015 roku opublikowała na swoim kanale jeden film (i ma 104 interakcje), a Subway Polska ma filmów 10.  

W branży motoryzacyjnej najwięcej wyświetleń zdobył kanał OTOMOTO. Część filmów wspierana była kampaniami AdWords, co dało na przykład 3,8 mln wyświetleń telewizyjnego spotu i zaledwie 6 pozytywnych ocen. We wrześniu OTOMOTO miało ponad 2,3 mln wyświetleń, a drugi w zestawieniu kanał – VERVAStreetRacing – zaledwie 49 tys. Kanał ma jednak najwięcej, bo ponad 3,2 tys., interakcji. Trzecie miejsce zajął wwwSCIGACZpl  z liczbą 32 tys. wyświetleń. Ten kanał w całości tworzony przez pasjonatów, którzy są autorami wszystkich publikowanych tam treści. Autentyczność pomaga im budować społeczność: kanał ma 2050 subskrybentów. Dla porównania, OTOMOTO ma ich ponad połowę mniej. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin