.

Fizjoterapeuci to nie lekarze – przekonuje organizacja branżowa

dodano: 
11.10.2019
komentarzy: 
0

12 października 2019 roku startuje kampania wizerunkowa „Fizjoterapia porusza” promująca zawód fizjoterapeuty. Celem akcji – organizowanej przez Krajową Izbę Fizjoterapeutów – są promocja fizjoterapii i pokazanie jej możliwości oraz zdobycie zaufania pacjentów.

„Brakowało kampanii na temat fizjoterapii. Koledzy i koleżanki wiele razy zwracali uwagę, że borykają się z problemem braku świadomości, czym zajmuje się fizjoterapia i kim jest fizjoterapeuta. Czasami ten stan niewiedzy był powodem zabawnych, choć i gorzkich historyjek. Pacjent, który odmawia rozebrania się czy okazania dokumentacji medycznej – to nie jest rzadkość” – mówi prof. dr hab. n. med. Maciej Krawczyk, prezes KIF. „Wiele osób zwraca się do na »doktorze« i próbuje nas namówić na leczenie innych schorzeń i wypisanie recepty. Myślą, że skoro odmawiamy i tłumaczymy, że nie mamy takich uprawnień, że to nie nasze kompetencje, to nie chcemy tego po prostu zrobić” – dodaje prezes.

Kampania skierowana jest do wszystkich – Polek i Polaków, obecnych i przyszłych pacjentów oraz sportowców. Organizatorzy uruchamiają specjalną stronę internetową (znajdzfizjoterapeute.pl), dzięki której każdy będzie mógł znaleźć fizjoterapeutę w swojej okolicy oraz sprawdzić jego kompetencje i specjalizację.

W ramach akcji powstały również trzy spoty promocyjne, za których realizację odpowiada Bartosz Kruhlik. „Na początku, gdy dostałem propozycję stworzenia koncepcji i późniejszej reżyserii spotów o fizjoterapeutach, lekko się przeraziłem. To dość nietypowy temat. Bałem się, że nacisk na pokazywanie poprawnie wykonywanych ćwiczeń sprawi, że będą to bardziej filmy instruktażowe niż krótkie historie filmowe wypełnione emocjami, na których mi zależało. Jednak w trakcie kolejnych spotkań z przedstawicielami KIF, wypracowaliśmy taki model opowiadania, który jednocześnie skupia się na postaciach i ich emocjach oraz w nieinwazyjny dla historii sposób pokazuje szczegółowo pracę fizjoterapeutów” – komentuje Kruhlik.

W każdym z filmów (które będą pojawiać się na kanale KIF na YouTubie kolejno 12, 18 i 25 października 2019 roku) przedstawiono historię pacjentów w różnym wieku, którym fizjoterapia przywraca sprawność fizyczną – są to starsza pani, która złamała szyjkę kości udowej; młoda, zabiegana dziewczyna, która narzeka na ból pleców oraz chłopiec ze skoliozą, który unika zajęć w-f, całe dnie przesiadując przed ekranem telewizora lub smartfona. W wideo, oprócz aktorów, pojawiają się również prawdziwi specjaliści, pracujący na co dzień z pacjentami. Spoty będą reklamowane w internecie i mediach społecznościowych (głównie Facebook i YouTube).

W trakcie oraz po kampanii organizatorzy będą prowadzili badania marketingowe, dzięki którym sprawdzą wiedzę społeczeństwa na temat fizjoterapii. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin