Ford snapuje o Igrzyskach… nie mówiąc o Igrzyskach

dodano: 
09.08.2016
komentarzy: 
0

Jeśli marka nie jest oficjalnym sponsorem Igrzysk Olimpijskich, stworzenie treści do mediów społecznościowych, które nie naruszałyby przepisów ustanowionych przez Komitet Olimpijski, jest nie lada wyczynem. Ale udało się na przykład Fordowi. Kampanię marki opisuje adweek.com.

Jak czytamy, Ford stworzył kampanię w mediach społecznościowych w związku z Igrzyskami, w której wcale nie wspomina o Igrzyskach. Marka przygotowała dla modelu Ford Escape SUV 2017 akcję „Wszyscy jesteśmy fanami”, wykorzystującą działania na Snapchacie. 13 sierpnia pojawi się sponsorowany przez markę filtr, który pozwoli użytkownikom „malować” twarze na czerwono, niebiesko i biało oraz aktywować konfetti.

Reklamy na Snapchacie nawiązują do Olimpiady. Pojawia się w nich mężczyzna, który na dachu swojego Forda Escape wykonuje różne akrobacje. Gdy otwiera lub zamyka drzwi, pojawiają się nawiązania odpowiednio do „uroczystego otwarcia” i „uroczystego zamknięcia”. Jak jednak czytamy, żadna z reklam nie narusza zasad ustalonych przez Komitet Olimpijski. Jak podkreśla Lisa Schoder, Digital Marketing Manager Forda, marka traktuje te wytyczne bardzo poważnie i nie ma w planach żadnych działań, które mogłyby być z nimi niezgodne.

Jak czytamy, Ford planuje m.in. publikację 200 różnego rodzaju wpisów real-time marketingowych, w których pojawią się np. emotikony i GIF-y nawiązujące do różnych sportów. Marka zadba jednak o to, by nie używać terminologii, której zabrania regulamin Igrzysk. Słowa kluczowe, którymi marka będzie się posługiwać w tym czasie, to m.in. „fit”, „aktywny”, „silny” i „inteligentny” – wyjaśniła Kellee Montgomery, kierownik działu marketingu social media Forda.

Dalej czytamy też, że Ford planuje rozwinąć treści opracowywane na bieżąco podczas gry, w najistotniejszych momentach. Zdaniem Schoder istnieje wiele sposobów, by inne marki, które nie są oficjalnymi sponsorami Olimpiady, mogły robić to samo. Przedstawicielka Forda dodała też, że Igrzyska zgromadzą ogromną widownię, a marka chce być częścią tych wydarzeń i emocji – czytamy. (ak)

Źródło:

adweek.com, How Ford Is Snapchatting the Olympics Without Mentioning the Olympics, Christine Birkner, 05.08.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin