Forum Sportu i Biznesu SPORTBIZ - podsumowanie pierwszego dnia eventu

dodano: 
24.03.2017
komentarzy: 
0

Wczoraj, 23 marca 2017 roku na PGE Narodowym odbył się się pierwszy dzień Forum Sportu i Biznesu SPORTBIZ. Uczestnicy mogli wysłuchać pięciu prelekcji wygłoszonych przez zagranicznych gości.

Lewis Wiltshare, Consulting Partner w Seven League mówił o monetyzacji mediów społecznościowych w sporcie. Opowiadał o globalnych trendach i omawiał przykłady marek, które potrafią swoimi działaniami skutecznie zaangażować odbiorców. „Mój szef mówi, że media społecznościowe są jak zwierzątka. Jak będziemy o nie dbać, to nam się odwdzięczą” - powiedział podczas wykładu Wiltshare.

Kolejnym prelegentem był Danny Menken, Group Managing Director Eleven Sports Network, który na przykładzie stacji mówił o budowaniu silnej marki na rynku sportowym.

Matthew Leopold, Head of Partnership w British Gas, który był trzecim z prelegentów pojawił się na scenie dwukrotnie. Podczas pierwszego z wystąpień mówił o kreatywności w sponsoringu i o tym, co decyduje o sukcesie projektów sponsoringowych. Podczas drugiej prelekcji, na przykładzie współpracy między Britsh Gas a British Swimming, wyjaśnił, jak wykorzystać potencjał sponsoringowy sportów niszowych. Podczas wystąpień podkreślał także, że sponsoring nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem dla marek. „Trzeba myśleć o kliencie. Nie można sponsorować np. piłki nożnej, bo sami ją lubimy” - powiedział Leopold.

Cathy Long, Head of Supporter Services w Premier League mówiła natomiast o roli fanów i o tym, jak należy budować z nimi relacje. Podczas swojego wystąpienia poruszyła także kwestię tego, jak współpracować z kibicami budując wizerunek organizacji sportowej. Podkreślała, że w komunikacji z fanami należy umieć zadawać odpowiednie pytania.

Podczas Forum odbyły się także targi SPORTBIZ EXPO, na których wystawcy mogli zaprezentować swoją ofertę środowisku sportowemu oraz osobom ze świata biznesu i finał II edycji Sports StartUp Project, jedynego w Polsce konkursu dla innowacyjnych projektów w sporcie.

Wieczorem, na XIII Gali Sportu i Biznesu rozdano Nagrody Biznesu Sportowego za rok 2016. Zwycięzców wyłoniła Kapituła Statuetek DEMES, złożona ze specjalistów zajmujących się marketingiem sportowym, przedstawicieli świata nauki oraz mediów.

Poniżej pełna lista kategorii i zdobywców nagród:

Sportowy Wizerunek - Robert Lewandowski

Sponsor Sportu -4 F

Organizacja Sportowa - PZPN

Obiekt Sportowy - PGE Narodowy

Wydarzenie Sportowe - EHF Euro 2016

Osobowość Mediów - Stefan Szczepłek

Aktywne Społeczeństwo - Z podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku

Kampania Marketingowa - Żabka - Mały wielki sponsor

Video Sportowe - Reebok Joanna Jędrzejczyk

Social Media - Ekstraklasa S.A.

Kategorie specjalne:

DEMES Honorowy - Szlachetna Paczka

DEMES Zagraniczny - Seven League

Sportowe Przeżycie Roku – Zwycięstwo VIVE Targi Kielce w Lidze Mistrzów piłkarzy ręcznych

Dzisiaj, 24 marca, trwa drugi dzień Forum, podczas którego odbywają praktyczne warsztaty w pięciu blokach tematycznych, m.in. o PR-ze i marketingu w sporcie, sponsoringu sportowym, zarządzaniu sportem w miastach i regionach czy trendach na rynku sportowym w Polsce.

PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia. (pk)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin