FTSE100 w mediach społecznościowych

dodano: 
18.02.2013
komentarzy: 
0

Burberry Group, Unilever, Marks & Spencer Group, Royal Dutch Shell A and B, Carnival – to firmy, które są najbardziej aktywne w social mediach według rankingu FTSE100 przeprowadzonego przez The Group. Ostatnie miejsca zajęły m.in. IMI, Capital Shopping Centres Group, Associated British Foods, BHP Billiton.

W klasyfikacji całościowej w pierwszej piątce znalazły się: Burberry Group (poprzednio 2. miejsce), Unilever (9. miejsce), Marks & Spencer Group (4. miejsce), Royal Dutch Shell A and B (6. miejsce) oraz Carnival (1. miejsce). Najgorzej wypadły przedsiębiorstwa takie, jak: IMI (poprzednio 84. miejsce), Capital Shopping Centres Group (83 miejsce), Associated British Foods (84. miejsce) oraz BHP Billiton (73. miejsce).

W rankingu przedstawiono także najaktywniejsze przedsiębiorstwa w danych portalach społecznościowych. Na Facebooku najbardziej aktywny okazał się Burberry Group (także na pierwszym miejscu pod względem aktywności na Twitterze), który zebrał ponad 14 mln polubień. Na drugim miejscu (ponad 2 mln fanów) - Royal Dutch Shell A and B, na trzecim - Carnival (ponad 2 mln) oraz na czwartym - Unilever (ponad mln fanów). Ostatnie miejsca należą do (brak fanów): Sage Group, Smiths Group, Tate & Lyle, Weir Group oraz Whitbread.

Trochę inaczej wygląda sytuacja na Twitterze, gdzie największą liczbą obserwujących mogą pochwalić się firmy: Burberry Group (ponad mln), International Consolidated Airlines Group (222 715), ITV (173 226) oraz Marks & Spencer Group (158 073). Ostatnie miejsca zajmują firmy, które dopiero pojawiły się w rankingu, czyli Aberdeen Asset Management, Babcock International Group, Croda International oraz Melrose Industries.

W rankingu wzięto pod uwagę 100 firm z indeksu FTSE100. Financial Times Stock Exchange to indeks spółek giełdowych, które są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Londynie. Badanie obejmuje sytuację za styczeń 2013. Ranking sporządzany jest co sześć miesięcy od 2009 roku. (kg)

Źródło:

The-group-net, A ranking of social media activity by FTSE100 companies
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin