Generacja Z kreatywniejsza od wcześniejszych pokoleń – wynika z raportu Snapchata

dodano: 
17.06.2019
komentarzy: 
0

Snapchat opublikował raport, w którym przedstawia wyniki analizy generacji Z, czyli pokolenia następnego po millenialsach. Do tej grupy zakwalifikowano osoby, które w 2019 roku miały od 13 do 22 lat. W raporcie szczególny nacisk położono na kreatywny aspekt tego pokolenia oraz to, w jaki sposób komunikuje się z ludźmi oraz z markami za pośrednictwem narzędzi online. Podstawą opublikowanego dokumentu były badania przeprowadzone przez JWT Intelligence w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii w 2019 roku.

Cały raport nazwany „Into Z Future” ma ponad 70 stron oraz przedstawia nawyki generacji Z wraz ze statystykami oraz kluczowymi spostrzeżeniami, które mogą pomóc w zrozumieniu tego pokolenia. Niektóre wnioski Snapchat opublikował na swoim blogu.

Z analizy wynika m.in., że ponad połowa przedstawicieli (51 proc.) tego pokolenia uważa się za bardziej kreatywną od wcześniejszych generacji. Snapchat pisze, że generacja Z wyznacza nową erę kreatywnej komunikacji oraz internetowych wpływów. Jest to grupa, która już teraz zarabia dzięki dostępnym platformom online, takim jak Snapchat, i która umiejętnie korzysta z dostępnych w nich funkcji – czytamy na blogu serwisu. Generacja Z ma napędzać nową kulturę wizualną, łącząc różne narzędzia oraz funkcje, które dostarcza rozwój technologii. Tym, co ma kierować tym pokoleniem, jest silna potrzeba życia zgodnie z własną prawdą i głębokim poczuciem społecznej odpowiedzialności – wynika z raportu.

Z raportu wynika, że 55 proc. osób z generacji Z uznaje aplikacje oraz internet za bardziej twórcze przestrzenie niż te offline.

Źródło: forbusiness.snapchat.com

Snapchat zauważa, że to nowe pokolenie stanowi obecnie około jedną czwartą ludności Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Przywołuje również raport Mintela z 2013 roku, według którego roczna siła nabywcza generacji Z w Stanach Zjednoczonych była na poziomie 44 mld dol. Zdaniem platformy, zrozumienie tego pokolenia jest kluczowe dla marek oraz sprzedawców w perspektywie współpracy oraz wykorzystania jego potencjału.

Cechą wspólną dla przedstawicieli generacji Z jest ich intuicyjna relacja z serwisami społecznościowymi oraz narzędziami cyfrowymi, które stale ewoluują – czytamy. Z raportu wynika również, że dla tej grupy najatrakcyjniejsze są aplikacje, przez które można tworzyć filmy oraz zdjęcia, udostępniać stworzone przez siebie materiały, komunikować się z przyjaciółmi, udostępniać relacje z danego dnia oraz publikować na bieżąco to, co się robi.

W badaniu poproszono również o podanie hasła, które zdaniem respondentów charakteryzuje generację Z. Najczęściej pojawiały się odpowiedzi: „Bądź sobą”, „Po prostu bądź sobą”, „Ocal planetę”, „Chcemy zmian” czy „Jesteśmy przyszłością”.

Źródło: Raport „Into Z Future”

Pełen raport można pobrać na blogu Snapchata. (pm)

Źródło:

forbusiness.snapchat.com
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin