.

Google najcenniejszą marką świata w 2017 roku

dodano: 
06.02.2017
komentarzy: 
0

W czołówce najcenniejszych marek świata nastąpiły zmiany. Pierwsze miejsce nie należy już do firmy Apple. Wieloletniego lidera zestawienia zdeklasował Google – informuje forbes.pl.

Zestawienie 500 najcenniejszych marek opracowała firma doradcza Brand Finance. Przy wycenie marki firma bierze pod uwagę wartość finansową.

Źródło: raport Brand Finance

Obecnie najcenniejszą marką świata jest Google – wartość marki w 2017 roku oszacowano na 109,5 mld dol. Oznacza to wzrost o 24 proc., w 2016 roku wartość marki wynosiła 88,1 mld dol., co dawało jej drugie miejsce w rankingu.

Apple straciło pozycję lidera po pięciu latach, teraz zajęło w zestawieniu drugie miejsce. Wartość marki w 2017 roku jest szacowana na 107,1 mld dol., co w porównaniu z rokiem poprzednim, kiedy jej wartość wyniosła 145,9 mld dol., oznacza spadek o 27 proc.

Na podium znalazł się także Amazon – marka, podobnie jak w zeszłym roku, zajęła trzecią pozycję. Jej wartość oszacowano na 106,4 mld dol., w poprzednim roku wynosiła natomiast 69,7 mld dol.

Miejsce czwarte należy do AT&T, której wartość w 2017 roku to 87 mld dol (wzrost o 45 proc.). Rok temu marka zajmowała w rankingu miejsce szóste, a jej wartość wynosiła 59,9 mld dol.

Piątą pozycję zajmuje Microsoft, którego wartość w 2017 roku jest szacowana na 76,3 mld dol. W porównaniu z poprzednim rokiem (67,2 mld dol.) wartość wzrosła o 13 proc.

Samsung zajął w zestawieniu miejsce szóste. Aktualnie markę wycenia się na 66,2 mld dol., w 2016 roku jej wartość wynosiła 58,6 mld dol., co oznacza wzrost o 13 proc.

Miejsce siódme zajmuje Verizon. W 2017 roku wartość marki to 65,9 mld dol., w 2016 było to 63,1 mld dol. To wzrost o 4 proc.

Ósmą pozycję w zestawieniu ma natomiast Walmart. Wartość tej marki to obecnie 62,5 mld dol., w roku poprzednim było to 53,6 mld dol. Wartość marki wzrosła o 16 proc.

W pierwszej dziesiątce najcenniejszych marek znalazł się także Facebook. W zeszłorocznym zestawieniu firma Zuckerberga zajęła 17 pozycję i była warta 34 mld dol. Teraz jej wartość to 61,9 mld dol. Oznacza to wzrost o 82 proc.

Dziesiąta pozycja przypadła firmie ICBC. Wartość tej marki w 2017 roku szacowana jest na 47,8 mld dolarów. W zeszłym roku wynosiła 36,3 mld dol., co daje wzrost o 32 proc.

Cały raport na stronie. (mb)

Źródło:

forbes.pl, 10 najcenniejszych marek świata 2017 roku, 02.02.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin