Górecki: to nie FB ogranicza zasięgi, ale szum reklamowy

dodano: 
09.05.2014
komentarzy: 
0
Przez Polskę przebiega kolejna fala niezadowolenia tym, że Facebook obcina zasięgi. Firmy czują się oszukane – najpierw musiały wydać środki na zgromadzenie społeczności, następnie muszą płacić za to, by efektywnie do niej docierać. Czy to normalne?
Tak, całkiem normalne. W tym myśleniu jest po prostu ileś błędów. Po pierwsze, to nie Facebook obcina zasięgi, robi to zwyczajny clutter, czyli szum reklamowy. W przypadku coraz większej ilości reklamodawców niemożliwe jest dotarcie z komunikatem do wszystkich. Gdybyśmy postawili w Warszawie 10 tysięcy nowych billboardów, to nie zmniejszyłby się zasięg każdego z nich? Na pewno tak, ludzie byliby przesyceni nimi, zmniejszyliby skupienie, a także każdy z nich miałby o wiele większy problem z wyróżnieniem się. Tak więc zabiegi Facebooka jedynie modyfikują to, na czym się skupiamy, ale nawet bez nich nigdy nie dotrzesz do wszystkich swoich klientów.

Kolejnym przykładem jest mailing. Nawet po zgromadzeniu bazy osób, nie masz pewności że wszyscy otworzą twoje maile. 100 proc. jest właściwie niemożliwe.

Co więc robić przy tak rosnącym tłoku? Odpowiedź nie będzie oryginalna (sic!) – być oryginalnym lub przeznaczać duże środki na media. Niestety tak jest w każdym kanale – „wyróżnij się albo zgiń”. Nie wystarcza już zwykłe pisanie o rzeczach oczywistych, za całą komunikacją musi stać jakiś pomysł. W przeciwnym wypadku zginiemy wśród identycznych komunikatów. A warto pamiętać, że Facebook premiuje zasięgowo te treści, które się podobają (to znaczy z którymi użytkownicy wchodzą w interakcje). A więc… staraj się jeszcze bardziej. Łatwiej nie będzie.

Michał Górecki

Już 22 maja w Warszawie

Szkolenie otwarte

Budowa strategii komunikacji w mediach społecznościowych

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

Zapisz się na szkolenie

Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

Zapraszamy!

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin