.

 

„Gotowi na RODO” – kampania społeczna skierowana do organizacji pozarządowych

dodano: 
14.05.2018
komentarzy: 
0

„Gotowi na RODO” to kampania społeczna stworzona przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego i Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Akcja skierowana jest do organizacji pozarządowych, a jej celem jest ich właściwe przygotowanie do stosowania przepisów RODO, które od 25 maja 2018 roku będą obowiązywały wszystkie podmioty, które przetwarzają dane osobowe.

W ramach kampanii w całym kraju organizowane są otwarte szkolenia dla NGO. Ponadto stworzono specjalny podręcznik dostępny online oraz platformę informacyjną rodo.niw.gov.pl.

„Od kilku miesięcy odbieraliśmy sygnały, że RODO może być dużym problemem dla wielu fundacji czy stowarzyszeń. Nie mogliśmy ignorować tych głosów, więc uruchomiliśmy kampanię, do współtworzenia której zaprosiliśmy ekspertów GIODO, żeby zapewnić jej najwyższy merytoryczny poziom” – mówi o projekcie Wojciech Kaczmarczyk, dyrektor NIW-CRSO.

Jak czytamy w przesłanych materiałach prasowych, do tej pory podręcznik w wersji elektronicznej pobrało 1500 osób i liczba ta stale rośnie (ok. 300 dziennie). Z kolei w szkoleniach, które zostały zaplanowane do końca maja, ma wziąć udział ok. 500 osób. Szkolenia będą organizowane również w kolejnych miesiącach 2018 roku.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie. (pp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin