Holmes odpowiada Redakcji
W związku z dyskusją na temat wyników najnowszego raportu Holmesa, Redakcja PRoto zapytała jego autora i wydawcę, czy przyznając tytuł „Pan European Consultancy of the Year” Edelmanowi wiedział o kontrowersjach związanych z wejściem agencji na polski rynek. Holmes odpowiedział: „Wiedzieliśmy o polskim problemie, dlatego rozmawiałem w tej sprawie z wieloma moimi przyjaciółmi i osobami, z którymi utrzymuję kontakty z branży PR na polskim rynku, głównie z małych, niezależnych agencji. Niektórzy z nich czuli, że Edelman był niewrażliwy na lokalne problemy, inni myśleli, że był to przypadek źle prowadzonej małej firmy, która zasługiwała na to, żeby stracić swoich pracowników.
Większość uważała, że wina leży po obu stronach. Jednocześnie, wziąłem po uwagę wiele innych aspektów działalności Edelmana poza Polską i w konkluzji okazało się, że wyniki pracy Edelmana na większych rynkach, zwłaszcza brytyjskim i brukselskim, przeważyły nad kontrowersjami wokół wejścia agencji na polski rynek.”