IAB Polska apeluje do reklamodawców w sprawie działań podejmowanych w czasie pandemii

dodano: 
08.04.2020
komentarzy: 
0

8 kwietnia 2020 roku zarząd Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował apel do reklamodawców w sprawie działań, jakie branża podejmuje w czasie pandemii koronawirusa. „Epidemia przyniosła ze sobą reperkusje gospodarcze i polityczne, z którymi mierzą się rządy na całym świecie. Firmy podejmują od kilku tygodni dramatyczną walkę o przetrwanie, a jedno bankructwo będzie powodowało kilka kolejnych, na zasadzie reakcji łańcuchowej” – czytamy.

IAB zauważa, że kryzys przyspieszy konieczność digitalizacji gospodarki. Zdaniem organizacji to właśnie dzięki niej polski rynek jest w stanie „stanąć na nogi” i przetrwać w tym trudnym czasie. Czytamy jednak, że cyfryzacja wymaga wiedzy, dobrania odpowiednich narzędzi i przekazania doświadczenia od firm, którym już się to udało – w tym tych z branży reklamowej, która jako jedna z niewielu posiada know-how i chce pomóc polskiemu biznesowi.

Związek apeluje też do reklamodawców o pomoc i wstrzemięźliwość w ograniczaniu budżetów. Ma to pomóc przetrwać branży, która zmaga się z zagrożeniem płynności finansowej agencji, domów mediowych, firm ad-tech i wydawców. Zdaniem IAB wpłynie to również na przyspieszenie transformacji cyfrowej w Polsce oraz szybki powrót gospodarki do normalnego funkcjonowania.

Jak czytamy dalej, modyfikacja budżetów zapewni możliwość dalszego finansowania jakościowego dziennikarstwa, które ma szczególne znaczenie w czasie kryzysu. Dlatego też IAB apeluje również o wsparcie dla sprawdzonych mediów.

Kolejnym problemem, na który zwraca uwagę związek, jest blokowanie słów kluczowych związanych z COVID-19. „Uważamy, że publikowane treści nie mogą być z góry i w całości traktowane jako niebezpieczne. Wielu zaufanych, jakościowych wydawców podejmuje wszelkie środki ostrożności w celu uniknięcia niewłaściwego dopasowania reklam. Rekomendujemy zatem ponowną weryfikację ustawień kampanii, a w razie jakichkolwiek wątpliwości, prosimy o kontakt z wydawcami w celu ustalenia najbezpieczniejszej strategii działania dla obu stron. Pamiętajmy, że w czasie pandemii powstaje dużo wartościowych materiałów o charakterze poradnikowym, oferujących wsparcie, nakłaniających do pozytywnych zachowań i zawierających szereg inspiracji. Tego typu treści choć nawiązują do COVID-19, nie są dla większości marek niebezpieczne i nie powinny podlegać wykluczeniom” – tłumaczy zarząd.

IAB przypomina także, że dzięki wsparciu ekosystemu reklamowego firmy odpowiadają na potrzeby i oczekiwania klientów. Czytamy, że prowadzenie działalności w internecie pozwoli utrzymać pozycję na rynku i umocni relacje z konsumentami. Związek przywołuje wyniki analizy „BrandZ” po kryzysie gospodarczym z 2008 roku, z których wynika, że marki, które nie zrezygnowały z komunikacji, odzyskały swoją pozycję dziewięć razy szybciej niż inne.

Związek przypomniał również, że bezpłatnie organizuje cykl webinarów, podczas których eksperci opowiedzą m.in. o narzędziach digitalowych, które pomogą usprawnić proces cyfryzacji w firmach oraz zminimalizować skutki kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią. „Jesteśmy w tym razem i tylko działając razem, możemy to przetrwać” – podsumowuje IAB Polska. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin