Ile agencje biorą za wymyślenie nazwy firmy

dodano: 
12.01.2012
komentarzy: 
1

Jak czytamy w gazecie Metro Warszawa, wymyślaniem nazw firm zajmują się przeważnie agencje marketingowe, PR albo wolni strzelcy. Istnieje jednak kilka wyspecjalizowanych firm zajmujących się tzw. namingiem, które za zlecenia mogą zainkasować nawet 100 tysięcy złotych.

Wymyślenie samej nazwy to nie wszystko. Trzeba także sprawdzić jej społeczny odbiór, zweryfikować pod kątem prawnym i językowym. Cena za tę usługę zależy od zasięgu marki. W przypadku marki lokalnej będzie to koszt rzędu kilku – kilkunastu tysięcy złotych. W przypadku rynku ogólnopolskiego cena wzrośnie do kilkudziesięciu tysięcy, natomiast w przypadku marek międzynarodowych może być to kwota przekraczająca 100 tysięcy złotych.

Cały proces wyłaniania nowej nazwy może potrwać nawet rok. Tak było w przypadku Orlenu, znanego wcześniej jako Polski Koncern Naftowy. W tym przypadku nową nazwę wybrano spośród kilku tysięcy przedstawionych propozycji. (ks)

 

Źródło:

Metro Warszawa, Zbitka liter za kilkaset tysięcy złotych, Jolanta Nowak, 09.01.2012
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
12.01.2012
10:59:34
życzliwy
(12.01.2012 10:59:34)
No szanowna Redakcjo, może zamiast "firmy zajmujące się tzw. namingiem", warto byłoby napisać - zajmujące się nazewnictwem lub tworzeniem nazw...?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin