„Im lepiej cię znają, tym bardziej cię lubią” – budowanie reputacji przez administrację publiczną

dodano: 
06.03.2012
komentarzy: 
0

Rewolucja technologiczna, która wybuchła w XX wieku sprawiła, że wszelkie znane dotychczas ograniczenia przestały mieć jakiekolwiek znaczenie dla komunikowania się między ludźmi. Świat stał się medialny, a każda firma, osoba, instytucja lub stowarzyszenie uzyskały wielkie możliwości do tworzenia informacji.

Zmiany, jakie nastąpiły na świecie na skutek tej rewolucji sprawiły, że już na początku XX wieku zdano sobie sprawę jak ważne jest komunikowanie i informowanie społeczeństwa. Prekursor nowoczesnego PR Ivy Ledbetter Lee powiedział, że „społeczeństwo należy informować”, co stało w sprzeczności z głoszonymi do tej pory tezami jakoby „społeczeństwo należy oszukiwać”.

Od tego czasu minęło ponad 100 lat, a w tej materii niczego nowego nie wymyślono, oprócz doskonalenia pierwotnej metody PR. W obecnych czasach istnienie czegokolwiek jest tak naprawdę możliwe dopiero w momencie, kiedy napisze o tym prasa i Internet bądź powie telewizja lub radio. Dlatego tak ważne jest szczere i dokładne informowanie, którego celem jest zdobycie zaufania i reputacji w społeczeństwie. Istotne jest to zwłaszcza dla administracji publicznej, która szczególnie powinna dbać o swoją reputację i skuteczną komunikację.  Wynika to głównie z misji, którą realizuje oraz faktu, że korzysta ze środków publicznych.

W polskim języku skrót PR można odczytywać jako „promocja reputacji”. Taki właśnie cel powinien przyświecać urzędom w działaniach przy tworzeniu dobrych stosunków ze społeczeństwem. Jak tego dokonać? Zapraszam na szkolenie „PR w administracji publicznej”.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin