.

 

Raport IMM: RMF FM liderem wśród najczęściej cytowanych polskich mediów w lutym

dodano: 
28.03.2018
komentarzy: 
0

W lutym 2018 roku na pierwszym miejscu uplasowało się RMF FM, a drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno TVN24 i Rzeczpospolitej – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów „Najbardziej opiniotwórcze media”. W tym miesiącu gorącym tematem, który przykuł największą uwagę dziennikarzy, była sprawa nowelizacji ustawy o IPN.

Na czwartym i piątym miejscu znalazły się TVN oraz TVP Info. W mediach często też pojawiał się temat zatrzymania Władysława Frasyniuka, kwestia podawania pacjentom wadliwych szczepionek oraz echa afery reprywatyzacyjnej.

Prasa

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych w lutym ponownie otwiera dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą oraz Dziennik Gazetę Prawną. Rzeczpospolita zawdzięcza swoją wysoką pozycję wypowiedzi Jarosława Sellina na temat nowelizacji ustawy o IPN.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem lutego okazało się „Do Rzeczy”. Swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat najnowszego sondażu poparcia partii politycznych przeprowadzonego przez firmę Estymator. Na drugim miejscu znalazły się „Sieci Prawdy”, a trzecie miejsce przypadło tygodnikowi „Newsweek”.

„Forbes” znalazł się na pierwszym miejscu wśród miesięczników dzięki rankingowi najbogatszych Polaków. Drugie i trzecie miejsce przypadły kolejno miesięcznikom „Perspektywy” oraz „Playboy”.

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych na pierwszym miejscu uplasowało się TVN24. Na drugim miejscu znalazło się TVN, a na trzecim – TVP Info. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję wywiadowi z Małgorzatą Dobrzańską-Frasyniuk, żoną zatrzymanego Władysława Frasyniuka, oraz rozmowie ze Stanisławem Karczewskim, marszałkiem Senatu, na temat ustawy o IPN.

Radio

RMF FM jest w lutym liderem cytowalności wśród stacji radiowych, wyprzedzając Radio ZET oraz PR1. Swoją pozycję zawdzięcza m.in. wywiadowi z Witoldem Waszczykowskim, byłym szefem MSZ, w sprawie konfliktu z Izraelem w kwestii nowelizacji ustawy o IPN.

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym w lutym została Wirtualna Polska, za sprawą publikacji wypowiedzi Naftali Bennetta, ministra edukacji Izraela, na temat jego wizyty w Polsce oraz jego komentarza o ustawie o IPN.

Media ekonomiczne

Dziennik Gazeta Prawna uplasował się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. Puls Biznesu oraz „Forbes”. Dziennik Gazeta Prawna znajduje się na pierwszym miejscu dzięki informacjom o podawaniu pacjentom wadliwych szczepionek, które były przeznaczone do utylizacji.

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu znalazło się Radio Gdańsk. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się kolejno Radio Plus oraz Radio Kraków.

Autor: Anastasiia Kuzhda

O badaniu:

Badanie przeprowadzono na podstawie 26 946 przekazów z mediów (materiałów prasowych, programów radiowych, telewizyjnych i materiałów z portali internetowych) z okresu od 1 do 28 lutego 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 27 594 razy (20 842 razy w portalach internetowych, 3 725 w prasie, 2 281 w telewizji i 746 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, Polsat News2) i rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści, z wyłączeniem źródeł o charakterze agregatorów treści i agencji informacyjnych. Analiza nie obejmuje materiałów z social media i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia, telewizji i portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.  

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 roku. Od stycznia 2018 roku badanie rozszerzone zostało o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z social media. 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin