Raport IMM: Onet siódmy raz z rzędu prowadzi w rankingu najczęściej cytowanych mediów

dodano: 
08.10.2019
komentarzy: 
0

Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych mediów po raz siódmy zajął portal Onet.pl – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach w rankingu ogólnym znalazły się portal Wirtualna Polska oraz dziennik Rzeczpospolita.

Według danych IMM we wrześniu 2019 roku na informacje Onetu powoływano się ponad 4,4 tys. razy. To o 2,1 tys. powołań mniej niż w ostatnim rankingu, jednak portal utrzymuje poziom cytowań z poprzednich miesięcy. Podobnie jak w sierpniu, wrześniowy wynik Onetu jest związany z ujawnieniem przez portal tzw. „afery hejterskiej” w Ministerstwie Sprawiedliwości.

Raport IMM najczęściej cytowane media wrzesień 2019

W rankingu głównym, wśród 15 najczęściej cytowanych we wrześniu redakcji znalazło się pięć dzienników, cztery stacje telewizyjne, trzy portale, dwie stacje radiowe oraz jeden tygodnik.

Prasa

Najczęściej cytowanym tytułem prasowym we wrześniu była Rzeczpospolita. Dziennik ten utrzymuje się na pozycji lidera od czerwca 2019 roku. Na drugim miejscu, tak jak w poprzednich dwóch miesiącach, uplasowała się Gazeta Wyborcza. Trzecim najczęściej cytowanym tytułem prasowym we wrześniu był Dziennik Gazeta Prawna.

Raport IMM najczęściej cytowane media wrzesień 2019

Najczęściej cytowanym tygodnikiem we wrześniu były „Sieci”. Tytuł ten zawdzięcza najwyższą pozycję w rankingu sprawie związanej z domeną „Sok z buraka”. Na drugim miejscu, z liczbą powołań mniejszą o 45 w stosunku do poprzedniego miesiąca, znalazł się „Wprost”. Trzecie miejsce zajął tygodnik „Do Rzeczy”, z liczbą cytowani wyższą o 81 w porównaniu do rankingu z ubiegłego miesiąca.

Raport IMM najczęściej cytowane media wrzesień 2019

Wśród miesięczników, podobnie jak w lipcu i sierpniu, prowadzi „Forbes”. Drugie i trzecie miejsce należą kolejno do miesięczników „Press” i „Playboy”, które utrzymały swą pozycję z poprzedniego zestawienia.

Raport IMM najczęściej cytowane media wrzesień 2019

TVN24 po raz kolejny prowadzi pod względem liczby powołań w innych mediach. Na drugim miejscu znalazł się TVN ze znacznym wzrostem cytowań (z 714 w sierpniu do 1787 we wrześniu), na który powoływano się głównie w kontekście afery wokół Mariana Banasia. Polsat News z nieznacznym spadkiem powołań w stosunku do poprzedniego zestawienia zajął trzecie miejsce.

Raport IMM najczęściej cytowane media wrzesień 2019

Radio

Stacją radiową, na którą najczęściej powoływano się we wrześniu, było RMF FM. Rozgłośnia z Krakowa wyprzedziła Radio ZET oraz Program Pierwszy Polskiego Radia, które zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Raport IMM najczęściej cytowane media wrzesień 2019

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym był Onet.pl, zajmujący pierwsze miejsce także w rankingu głównym. Na drugim miejscu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, znalazła się Wirtualna Polska. Trzecie miejsce utrzymuje portal wPolityce.pl.

Raport IMM najczęściej cytowane media wrzesień 2019

Media biznesowe

W kategorii mediów biznesowych znalazły się trzy tytuły prasowe i dwa portale. Pierwsze miejsce ponownie zajął Dziennik Gazeta Prawna. Na drugim miejscu ponownie uplasował się Puls Biznesu. Natomiast trzecim najczęściej cytowanym medium biznesowym był portal Business Insider.

Raport IMM najczęściej cytowane media wrzesień 2019

Media regionalne

Prasa regionalna oraz regionalne stacje radiowe osiągnęły bardzo zbliżone wyniki. Liderem we wrześniu było Radio Kraków, drugie miejsce ponownie należy do Głosu Wielkopolskiego, a trzecie do Radia Poznań.

Raport IMM najczęściej cytowane media wrzesień 2019

Autorka badania: Magdalena Radecka, Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu:

Badanie przeprowadzono przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 września 2019 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 34 928 razy (26 255  w portalach internetowych, 4 210 w prasie, 3 281 w telewizji i 973 w radio).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin