Instagram będzie sprawdzał prawidłowe oznaczanie postów sponsorowanych

dodano: 
19.10.2020
komentarzy: 
0

Instagram deklaruje, że będzie lepiej sprawdzać, czy influencerzy poprawnie oznaczają posty sponsorowane – podaje bbc.com. Serwis społecznościowy będzie także zgłaszać firmom sytuacje, w których internetowy twórca, który promuje produkt za pieniądze, nie oznacza współpracy.

Czytamy, że portal społecznościowy wprowadzi nowe zasady od 2021 roku. Influencerzy będą musieli także potwierdzić, czy nie otrzymali wynagrodzenia za publikację posta, zanim wpis zostanie zamieszczony w serwisie. Instagram wprowadzi również nowy algorytm, którego celem będzie wykrywanie potencjalnych treści reklamowych – dodaje źródło.

Jak czytamy, działania będą podejmowane po dochodzeniu brytyjskiego organu Competition and Markets Authority (CMA – pozarządowego departamentu ds. ochrony konkurencji i konsumentów). Z informacji podanych przez CMA wynika, że Instagram nie chroni użytkowników przed wprowadzaniem w błąd, a większość influencerów nie stosuje się do zasad obowiązujących w Wielkiej Brytanii (tam twórcy muszą jasno zaznaczyć, że marka płaci im za promocję) – przekazuje źródło.

Czytaj także: Jak influencerzy powinni oznaczać treści sponsorowane? Brytyjskie organy branżowe publikują poradnik

CMA nazwało deklarację Instagrama „ważną zmianą behawioralną” dla wszystkich platform społecznościowych. „To znacznie utrudni ludziom zamieszczanie reklam na Instagramie bez odpowiedniego oznaczenia ich” – źródło cytuje wypowiedź rzecznika brytyjskiego organu.

Dlaczego influencerzy nie oznaczają postów sponsorowanych? Jak tłumaczy Sara Tasker, coach instagramowy, którą cytuje źródło, twórcy nie chcą zniechęcać swoich odbiorców reklamami i ryzykować spadku zaangażowania czy utraty obserwatorów przez „sprzedawanie się”.

Bbc.com dla przypomnienia wskazuje, że influencerzy są obecnie furtką dla wielu marek, które chcą dotrzeć do młodszych odbiorców. Jak czytamy, według firmy Captiv8, osoby, które mają ponad milion obserwujących na Instagramie mogą zarobić nawet do 20 tys. dol. za post sponsorowany. Źródło powołuje się także na magazyn „Forbes”, który przewiduje, że do 2022 roku wartość rynku influencerów może wynosić 11 mld funtów. (ak)

Źródło:

bbc.com, Instagram targets rule-breaking influencers, 16.10.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin