Instytut Monitorowania Mediów po 12 latach realizuje swoje marzenia

dodano: 
14.01.2013
komentarzy: 
0

IMM został utworzony w 2000 roku z myślą o badaniu wydatków reklamowych w telewizji. Jednak minęło aż 12 lat, zanim wdrożył swoje plany. Obecnie polski rynek pomiaru wydatków reklamowych wszystkich mediów ma wartość około 10 milionów złotych i jest zdominowany przez wrocławską spółkę Kantar Media (dawny Expert Monitor).

„Idea powołania Instytutu zrodziła się z nowatorskiej koncepcji monitorowania reklam w telewizji. Już w połowie 2000 roku byliśmy bliscy zaoferowania tej usługi” – mówi Paweł Sanowski, prezes IMM. „Po zawarciu umowy z Presspubliką (wydawcą Rzeczpospolitej) dysponowaliśmy także bardzo dokładnymi danymi z rynku reklamy prasy. Wtedy na przeszkodzie w realizacji naszego marzenia stanęły problemy z monitoringiem reklam radiowych. Dzisiaj, nowa usługa nazywa się admonit i zawiera informacje o wysokości wydatków reklamowych we wszystkich tych mediach” - dodaje.

„Naszym celem jest opanowanie 30 proc. rynku w ciągu 3 lat” - mówi Monika Nowicka, kierownik projektu admonit w IMM – „W ciągu ostatnich 12 lat zdobyliśmy olbrzymią wiedzę o rynku prasowym, telewizyjnym, radiowym i internetowym, a dzięki uzyskanej synergii mamy stosunkowo niskie koszty. Te dwa czynniki pozwolą nam zaoferować produkt o bardzo wysokiej jakości, ale w cenie niższej od konkurencji. Dysponujemy też innymi atutami - oferujemy monitoring z 450 tytułów prasowych. Zakres ten w najbliższych miesiącach zwiększymy do 1000 (aktualnie w ofercie Kantar Media monitorowanych jest około 300). W odróżnieniu od konkurencji nasze dane są udostępniane na bieżąco w systemie dziennym”.

W ramach narzędzia admonit on-line, można szczegółowo analizować wydatki reklamowe w branżach, monitorować działalność konkurencji i weryfikować realizację media planów. W tej chwili dostępne są dane z prasy, radia i telewizji, ale jeszcze w 2013 zostanie wdrożony monitoring wydatków reklamowych w internecie.

Admonit pozwala z jednej strony na weryfikację emisji własnych reklam, a z drugiej strony umożliwia analizę strategii mediowej i promocji produktów konkurencji. Aplikacja dla użytkownika daje szerokie możliwości m.in. tworzenie spot-list dla konkretnych reklam, raportów podsumowujących i porównujących. W systemie przewidziano też możliwość podglądu kreacji oraz ustawiania alertów na nowe kampanie branżowe.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin