IOŚ rozstrzyga przetarg na kampanię o zmianach klimatycznych

dodano: 
13.05.2019
komentarzy: 
0

Instytut Ochrony Środowiska rozstrzygnął przetarg, którego przebieg budził wątpliwości Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Najkorzystniejszą ofertę na przeprowadzenie kampanii dotyczącą zmian klimatycznych złożyła Agencja Reklamowa dsk, która wyceniła swoje usługi na 1620279 zł brutto (w tym 15990 zł miesięcznie). Całkowity budżet organizatora na działania komunikacyjne wynosił 1790500 zł brutto.

Kampania ma być prowadzona w ramach współfinansowanego przez Unię Europejską projektu Klimada 2.0, za pośrednictwem którego ma być rozpowszechniana wiedza o zmianach klimatu. Zwycięski podmiot ma zająć się komunikacją w mediach społecznościowych, przygotować kampanię społeczną i koordynować działania public relations. Działania ze strony dsk koordynować będzie Krzysztof Prokopczyk, Group Account Director.

Agencja Reklamowa dsk otrzymała najwięcej punktów w kryterium „Ogólna strategia kampanii”. W próbkach tekstu natomiast lepsza od zwycięzcy była firma Aplan Media. Jak wynika z dokumentacji, również cena zaproponowana przez zwycięzcę nie była najniższa – najwięcej punktów za kryterium cenowe otrzymała Fabryka Komunikacji Społecznej.

To do jej oferty, w której miesięczną obsługę firma wyceniła na poziomie kilkudziesięciokrotnie niższym niż pozostali uczestnicy przetargu, zastrzeżenia miało PSPR. Propozycja FKS, zdaniem organizacji, „znacząco” obniżała całkowitą cenę oferty, co miało zwiększać szansę na uzyskanie maksymalnej oceny w kryterium cenowym.

FKS broniło się przed zarzutami – przedstawiciele firmy w oświadczeniu przyznali, że wycena obsługi miesięcznej była błędna. Zwrócili jednak uwagę, że regulamin przetargu przewidywał ocenienie wyceny łącznej, nie miesięcznej.

Agencja Reklamowa dsk wygrała z FKS o włos. Oferta zwycięskiej firmy została oceniona na 39,23 punkty, podczas gdy FKS otrzymało ich 38,46. Oceny pozostałych zgłoszeń nie przekroczyły 35 punktów. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin