A jak będzie....?

dodano: 
20.04.2005
komentarzy: 
0

Wtorkowe spotkanie Klubu PR we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce obfitowało w wiele niespodzianek, odgłosów zdziwienia i zażenowania. Czego dotyczyło? Poprawności językowej… W roli eksperta wystąpiła redaktor Teresa Kruszona - absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, polonistka z wykształcenia, a przede wszystkim z zamiłowania. Odpowiada za język „Gazety Wyborczej” i opiekuje się poradnią językową w portalu Gazeta.pl. Od dwóch lat prowadzi szkolenia na temat poprawności językowej i sposobów redagowania tekstu dla agencji PR, wydawców, tłumaczy oraz agencji reklamowych. Trzygodzinne spotkanie z panią redaktor zapowiadało się na tradycyjną lekcję języka polskiego, jednak szybko przekształciło się w sesję „100 pytań do…” zadawanych przez PR-owców z wypiekami na twarzach. Po omówieniu przez redaktor Kruszonę najczęściej spotykanych błędów, uczestnicy spotkania doszli do wniosku, że powinni wykasować większość napisanych przez siebie informacji prasowych oraz zakupić ośmiotomowy słownik PWN. Mimo że temat poprawności językowej może brzmieć nudno, to jednak polecam każdemu PR-owcowi przeprowadzenie takiego szkolenia w swojej agencji, ponieważ pomoże ono rozwiać nękające nas codziennie wątpliwości dotyczące stawiania myślników i kropek, odmiany nazwisk i nazw produktów oraz wciskania klawisza spacji.

Magdalena Klimkiewicz, Redakcja PRoto

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin