Jak dziennikarze oceniają pracę PR-owców

dodano: 
20.07.2009
komentarzy: 
0

Aż 50% dziennikarzy związanych z tematyką urody ceni przede wszystkim szybkość reakcji we współpracy z działami PR firm kosmetycznych, a firmą najbardziej przyjazną dziennikarzowi została Nivea Polska – można przeczytać w raporcie ARC Rynek i Opinia „Badanie opinii dziennikarzy na temat firm kosmetycznych 2009.”

Z raportu można dowiedzieć się także, że dziennikarze, pisząc o kosmetykach, bazują przede wszystkim na materiałach przesyłanych przez działy PR-owskie poszczególnych firm tradycyjną pocztą. Niewiele mniejsze znaczenie mają pakiety informacji przesyłane drogą e-mailową oraz konferencje prasowe. Teksty dziennikarskie oparte są więc głównie na materiałach przygotowywanych przez firmy kosmetyczne.

Szybkość reakcji działu PR jest najwyżej cenioną wartością w mediowych relacjach – tak określa co drugi badany dziennikarz piszący o kosmetykach. Duże znaczenie ma także jakość przekazywanych informacji – tu liczy się rzetelność i konkret. Aż 42 proc. redaktorów wskazuje, że dobry materiał to ten, który zawiera komplet informacji: od ceny po zdjęcie produktu.

Coraz bardziej istotny jest interpersonalny wymiar relacji z przedstawicielami firm. Niemal 1/3 dziennikarzy wysoko ceni kontakt wykraczający poza formalną wymianę informacji, doceniając przyjazność współpracy. Redaktorzy oceniający współpracę z działami PR reprezentującymi firmy kosmetyczne obecne na polskim rynku utworzyli ranking marek przyjaznych dziennikarzom.
Wskazania nie wyłaniają zdecydowanego rynkowego lidera, co pokazuje, że subiektywnie oceniana jakość współpracy jest zbliżona. Firmą kosmetyczną najbardziej przyjazną dziennikarzom jest Nivea Polska – wskazało ją 42 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazła się firma L’Oreal Polska (40 proc. wskazań), zaś ranking TOP 3 zamyka Avon (37 proc. wskazań).

„Badanie opinii dziennikarzy na temat firm branży kosmetycznej 2009” stanowi piątą edycję badania realizowanego przez ARC Rynek i Opinia. Poprzednie przeprowadzone zostały w 2000, 2003, 2005 i w 2007 roku. Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów standaryzowanych. Wywiad miał charakter rozmowy prowadzonej przez przeszkolonego ankietera z respondentem na podstawie przygotowanego kwestionariusza, w którym większą część stanowiły pytania otwarte.

Badanie przeprowadzone zostało w dniach 26 maja – 23 czerwca 2009 roku na próbie N=38 dziennikarzy. W badaniu wzięli udział dziennikarze współpracujący z działami urody redakcji pism kobiecych, a także dziennikarze kobiecych portali internetowych.

Głównym celem analizy jest zebranie i porównanie ocen oraz oczekiwań dziennikarzy dotyczących współpracy z przedstawicielami różnych firm branży kosmetycznej (ich wewnętrznymi działami PR lub zewnętrznymi firmami prowadzącymi działania PR danej firmy kosmetycznej). (kk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin