Jak na początku wykorzystywano gwiazdy w kampaniach public relations

dodano: 
20.12.2016
komentarzy: 
0

18 grudnia 2016 roku zmarła Zsa Zsa Gabor. Serwis prdaily.com przypomina, jak aktorka wsparła działania PR-owe kalifornijskich win.

Jak czytamy, mało kto wie o tym, że została ona wykorzystana w działaniach PR-owych prowadzonych przez Daniela Edelmana - pioniera w komunikacjii marki. Celem tego miałoby być uratowanie przemysłu kalifornijskiego wina od zniszczenia przez konkurencję z francuskiego importu.

Dowiadujemy się, że pod koniec 1960 roku raczkująca jeszcze agencja reprezentująca California Wine Institute, wprowadzała program edukacji konsumentów i dziennikarzy na temat win z Kalifornii. W ramach kampanii zaangażowano gwiazdę filmową Vincenta Price'a jako rzecznika. To był jeden z pierwszych przypadków wykorzystania znanego aktora  w kampanii public relations.

Edelman zaplanował występ Price'a w The Tonight Show Johny'ego Carsona. Drugim gościem była  Zsa Zsa Gabor. Ta, zapytana, czy chciałaby wziąć udział w teście smaku wina, z entuzjazmem się zgodziła. I po spróbowaniu wybrała wino kalifornijskie. „To był wielki wstrząs i punkt zwrotny dla przemysłu kalifornijskiego wina” - tak skomentował wówczas sytuację Edelman.

Po tym wystąpieniu odnotowano 70-procentowy wzrost konsumpcji produktu. (ak)

Cameron Craig - specjalista ds. komunikacji z ponad 20-letnim doświadczeniem. Współpracował z takimi markami jak: Apple, Visa, PayPal, Polycom czy Yahoo.

Źródło:

prdaily.com, How the late Zsa Zsa Gabor boosted California wines’ PR efforts, Cameron Craig, 19.12.2016
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin