Jak nadać sens noworocznym podsumowaniom w agencji?

dodano: 
11.01.2017
komentarzy: 
0

Z okazji zakończenia roku agencje tworzą różnego typu podsumowania. Mało kto jednak ma tyle czasu, by tracić go na wczytywanie się w niewiele mówiące tabele z liczbami wzmianek w mediach czy danymi dotyczącymi stworzonych kampanii. Na prdaily.com pojawił się tekst, który ułatwi wyciągnięcie wniosków z tych przytłaczających podsumowań.

Istota tkwi w czytaniu ich pod kątem odpowiednich zagadnień – czytamy. Szefowie nie pragną wiedzieć, ile wzmianek o swoich firmach odnotował monitoring mediów, ale co ta liczba oznacza.

1. Czy wysiłek włożony w obsługę mediów społecznościowych się opłacił?
Zdefiniuj najpierw, co dla Twojej agencji oznacza „opłaca się”. Czy chodzi zaangażowanie odbiorców, utrzymanie ruchu na fanpage’u, czy ważniejsza jest ilość konwersji i pozyskanych leadów sprzedażowych?
Cele kampanii, zdefiniowane jeszcze przed jej rozpoczęciem, pomogą w odpowiednim zinterpretowaniu danych np. z Google Analytics.

2. Czy współpraca z influencerami powinna być kontynuowana?
Także w tym przypadku warto wrócić do założeń kampanii. Dopiero wtedy można zacząć oceniać liczbę wzmianek czy charakter ich wydźwięku w mediach społecznościowych. Efektywność współpracy z influencerami może być weryfikowana pod kątem tego, czego Twoja agencja od niej oczekiwała.

3. Co udało się osiągnąć dzięki content marketingowi?
Zdecydowana większość treści tworzonych w agencjach ma jeden główny cel – generowanie leadów lub zapytań ofertowych. Warto porównać dane z systemów CRM oraz stron typu Google Analytics, by zestawić je z podsumowaniem działań content marketingowych. Co, gdzie, ile czego udało się sprzedać – miernikiem sukcesu jest wynik sprzedaży, a nie efektowna oprawa graficzna podsumowań.

(mp)

Źródło:

prdaily.com, Why annual comms measurement reports are a waste of time, 05.01.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin