Jak pozostać kreatywnym w obecnych czasach? Badanie LEWIS

dodano: 
02.02.2017
komentarzy: 
0

Badania dotyczące kreatywności przeprowadzone przez agencję LEWIS pokazały, że 80 proc. osób uważa się za bardziej zajętych niż pięć lat temu. Wszechobecny hałas oraz zwiększająca się liczba bodźców rozpraszających uwagę powodują, że spada nasza zdolność do generowania nowych pomysłów i innowacyjnych rozwiązań. Czym jest więc dla nich dziś kreatywność?

Niemal 73 proc. ankietowanych uważa, że dobry pomysł może mieć duży wpływ na rozwój kariery. Co piąty respondent mówi z kolei, że nowa idea może nieznacznie zmienić jego obecną sytuację w pracy. Tylko marginalny ułamek badanych (1 proc.) twierdzi, że dobry pomysł w żaden sposób nie wpłynie na ich życie zawodowe.

Dobre pomysły nie powstają w pracy. Tak twierdzi 85 proc. badanych. Co więcej, ponad połowa z nich (51 proc.) uznała, że „wpadali na pomysły” w momencie, gdy w ogóle o nich nie myśleli. Oznacza to, że pójście na spacer albo niewinne odejście od biurka by zaparzyć kawę, może zaowocować nagłym przypływem inspiracji. Dodatkowo, dwie trzecie badanych uznało, że najlepsze koncepcje rodzą się w odosobnieniu. Ale już najmłodsza badana grupa (osoby 18-24 roku życia) przyznała, że wpadają na najlepsze pomysły, gdy przebywają w towarzystwie innych osób (60 proc. generacji Z).

Czytaj także: Zrelaksowany jak PR-owiec

Tylko 12 proc. osób przyznaje, że jest w stanie zmusić się do wymyślenia czegoś kreatywnego. Wyniki różnią się jednak wśród najmłodszej grupy, w której 36 proc. wskazuje, że potrafi dostarczać pomysły na żądanie.

Rodzący się pomysł najlepiej sobie zwizualizować – tak myśli 73 proc. badanych. Siedem na dziesięć osób uważa, że kreatywności można się nauczyć. Jednocześnie, 85 proc. osób wierzy, że są na świecie tzw. „twórcze osoby” – czyli te posiadające wrodzony dar, dzięki któremu sypią nowymi pomysłami, jak z rękawa. W swojej najnowszej książce Too Fast To Think, Chris Lewis stawia tezę, że w każdym jest potencjał, aby stać się jeszcze bardziej pomysłowym.

Metodologia:

W przebadanej grupie znalazło się 66 proc. kobiet, z których 48 proc. stanowiły kobiety w wieku między 25 a 34 rokiem życia. Jedna trzecia badanych miała 35-44 lat, podczas gdy kolejną największą grupę stanowiły osoby w wieku 18-24 lat (9,5 proc.). Respondenci pochodzili w większości ze Stanów Zjednoczonych, w drugiej kolejności z Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz Niemiec oraz Holandii. Wśród badanych pojawiły się także osoby z Włoch, Francji, Belgii, Portugalii, Singapuru, Hiszpanii, Polski, Indii, Chin, a także z Australii.

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin