Jak promują się polskie samorządy?

dodano: 
23.09.2014
komentarzy: 
0

„Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu miejsc. Z praktyki polskich samorządów” to nowa książka Roberta Stępowskiego. Autor, niekiedy wręcz bardzo drobiazgowo, opisuje działania marketingowe polskich samorządów.

Robert Stępowski od blisko 10 lat tworzy analityczne opracowania działań promocyjnych i marketingowych podejmowanych przez polski samorządy, głównie miejskie i wojewódzkie. Jego nowa książka, to w głównej mierze zbiór realnych działań prowadzonych przez samorządy, zarówno te największe jak i średniej wielkości.

Materiały źródłowe, które zostały opublikowane w książce „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu miejsc. Z praktyki polskich samorządów”, pochodzą bezpośrednio od samorządów. Są to nie tylko opisy działań, ale również konkretne kwoty wydane na promocję poszczególnych wydarzeń kulturalnych, kampanie promocyjne, czy zakup gadżetów lub wydawnictw promocyjnych.

„W pierwszej książce pokazywałem obszary, które w samorządach nie funkcjonują tak jak powinny. Wytykałem, a niekiedy ośmieszałem pewne działania. Moja nowa książka jest zupełnie inna od poprzedniej. Tu posługuję się już twardymi danymi, konkretnymi i bardzo szczegółowo opisanymi przykładami działań podejmowanych przez największe polskie miasta i województwa. Mam nadzieję, że dla wielu pracowników samorządowych, będzie to świetne źródło inspiracji” – mówi Robert Stępowski.

Autor nie tylko przedstawia poszczególne działania, ale stara się je również ocenić, zarówno pod kątem strategii, wykorzystanych narzędzi jak i ich efektywności, z czym niestety w polskich samorządach bardzo często wciąż jest duży problem.

Książkę „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu miejsc. Z praktyki polskich samorządów” zamyka rozdział, niezwykle luźno powiązany z marketingiem terytorialnym. Znaleźć w nim można m.in. elementy dotyczące personal brandingu.

Stępowski jest wydawcą i redaktorem naczelnym portalu www.MarketingMiejsca.com.pl i papierowego magazynu poświęconego marketingowi terytorialnemu.

Dotychczas wydał książkę „Inny świat, czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc” (2012), a także jest współautorem dwóch części „Marketingowego Vademecum Wiedzy Lidera Samorządowego”. Jako ekspert wielokrotnie komentował promocyjne działania samorządów m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Dzienniku Gazecie Prawnej”, Polsat News, Radiu PiN i wielu branżowych portalach oraz magazynach.

W listopadzie w dobrych księgarniach na terenie całego kraju będzie można kupić również inną książkę Roberta Stępowskiego - „Promocja marki – poradnik dobrych praktyk”.

Patronem medialnym książki „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu miejsc. Z praktyki polskich samorządów” jest portal PRoto.pl

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin