Jak ramadan wpływa na pracę w PR-ze?

dodano: 
05.09.2013
komentarzy: 
0

Ramadan

9. lipca muzułmanie rozpoczęli okres intensywnej, duchowej pobożności, znany szerzej jako ramadan. Jest to dziewiąty miesiąc islamskiego kalendarza księżycowego (Hijriyah), podczas którego muzułmanie zobowiązani są pościć w godzinach dziennych. Dlatego też ramadan często określa się „miesiącem postnym”.

Jest to czas refleksji, szczodrości i poświęcenia, obchodzony przez muzułmanów na całym świecie. Poszcząc w trakcie ramadanu, wyznawcy islamu ćwiczą własną cierpliwość i współczucie, będąc przy tym wdzięcznym za dar łaski bożej. Post ramadanu dotyczy prawie wszystkich sfer życia – zabrania jedzenia, picia, palenia i bliskości przez cały miesiąc od wschodu do zachodu słońca (czyli od około 4 rano do 18). Konieczne jest także powstrzymywanie się od używania wulgarnego języka, kłamania, kłótni itp. Podczas postu muzułmanie doświadczają głodu i pragnienia, uczą się współczuć tym na świecie, którzy, na co dzień nie mają wiele do jedzenia. Mogłoby się wydawać, że muzułmanie w czasie ramadanu są mniej aktywni, nawet śpiący, ale oni niestrudzenie żyją swoim codziennym życiem pełnym obowiązków, czy to w pracy, czy w szkole.

PR Do’s and Dont’s w czasie ramadanu

W Indonezji dominuje społeczność muzułmańska, jest to też kraj o największej populacji muzułmanów na całym świecie. Jako że ramadan jest dla mnie całkowicie nowym doświadczeniem zapytałam moich kolegów o to, jak my, eksperci PR, powinniśmy zachowywać się w tym szczególnym czasie. Oto wskazówki, których mi udzielili:

- Unikaj organizowania spotkań czy eventów prasowych w ciągu dnia, chyba że masz do zakomunikowania coś niezwykle ważnego.

- Jeśli zdecydujesz się zorganizować spotkanie, uwzględnij w planie przerwy dla muzułmanów, by mogli odmówić swoje codzienne modlitwy (około południa, między 15 a 16 oraz w czasie zbliżonym do zachodu słońca).

- Aranżując spotkanie prasowe, pamiętaj o przygotowaniu pokoju modlitw (musholla) lub wybierz miejsce, które już je ma.

- Wiele firm zaprasza przedstawicieli mediów, do wspólnego zakończenia dziennego postu (około godziny 18), doceniając w ten sposób ich dotychczasowe wsparcie. Nie musi to być spotkanie służące wyłącznie wzmocnieniu relacji, więc nie wahaj się przygotować dziennikarzom ciekawych materiałów, pamiętaj jednak by przedstawić je w zwięzły sposób.

- Nie dzwoń do dziennikarzy po godzinie 16, jest to pora, kiedy większość z nich opuszcza już biura i udaje się na spotkanie z rodziną, by razem zakończyć dzienny post.

- Nie naciskaj na publikację informacji. Pamiętaj także, że wiele mediów przygotowuje lipcowe wydania znacznie wcześniej, więc jeśli chcesz, żeby materiał pojawił się w wydaniach lipcowych, zarówno miesięczników jak i dodatków specjalnych do dzienników, lepiej uzgodnić ten temat z mediami w czerwcu.

Karolina Mizgalska, Innovation and Tech Practice Unit Director, Edelman

    komentarzy:
    0
    Graficzne pułapki CAPTCHA
    Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
    X

    Zamów newsletter

     

    Akceptuję regulamin