Jak się zorganizować, żeby mniej pracować?

dodano: 
20.01.2016
komentarzy: 
0

Kilka nudnych zadań, które chcemy i powinniśmy zautomatyzować, przedstawia prdaily.com.

Jak czytamy, roboty nie mogłyby pracować jako PR-owcy, gdyż branża ta jest napędzana przez człowieka. Jednak możemy uczyć się od nich automatyzacji powtarzających się działań, dzięki której znajdowalibyśmy czas na myślenie kreatywne i zastanawianie się nad strategią.

Tracking

Jeśli wysyłasz sporo maili i pracujesz w szybkim tempie, ręczne śledzenie wysyłek jest trudne. Skąd masz więc wiedzieć, czy osoba, która nie odpowiedziała na Twój e-mail, przeczytała wiadomość czy ją zignorowała? Dodatek Gmaila - Yesware pozwoli Ci sprawdzić liczbę kliknięć, odpowiedzi oraz to, ile razy Twoja wiadomość została otwarta.

Planowanie postów w mediach społecznościowych

Jeśli nadal ręcznie publikujesz posty, skończ z tym – czytamy. Jest wiele niedrogich i darmowych narzędzi, które pomogą Ci zarządzać kanałami w social mediach w jednym miejscu, planować posty na cały dzień - dzięki czemu nie będziesz musiał bez przerwy siedzieć przy komputerze. Jeśli zarządzasz wieloma kanałami klientów, Buffer to doskonały wybór – informuje źródło.

Tworzenie list kontaktów

Jesteś zmęczony szukaniem kontaktów w internecie i wprowadzaniem danych do Excela? Jeśli tak, wypróbuj BuzzStream. Dzięki niemu zobaczysz każdy adres mailowy i każde konto w portalach społęcznościowych, powiązane np. z osobą, która Cię interesuje. Ponadto, możesz wysyłać wiadomości bezpośrednio z platformy.

Przygotowywanie i wysyłanie multimedialnej informacji prasowej

Jak czytamy, nie jest to łatwe. Rozwiązaniem może być Prezly. Łączy on bowiem zasady wysyłki maila z tymi funkcjonującymi w internetowym newsroomie. W jaki sposób? Stwórz informację prasową, a Prezly automatycznie wygeneruje jej wersję mailową. Obie wersje są zaprojektowane tak, by dobrze wyświetlały się na ekranach komputerów, tabletach i urządzeniach mobilnych. Co więcej, możesz śledzić wskaźnik odpowiedzi.

Tworzenie odpowiedniego maila

Czy szukasz osób na Facebooku, Twitterze, Linkedinie lub za pośrednictwem Google, żeby zobaczyć kim one są i wreszcie dostosować do nich swoje maile? Pomyśl o Rapportive. Jak czytamy, jest to prosty dodatek Gmaila, który automatycznie pokazuje dane osób, z którymi mailujesz. Ta wiedza pomoże Ci przygotować odpowiednie wiadomości oparte na informacjach: gdzie mieszka Twój odbiorca, o czym tweetuje. Dowiesz się również o jego innych ostatnich aktywnościach w internecie.

Wzbogacanie listy kontaktów dodatkowymi danymi

W zdobyciu szczegółowych informacji o danej osobie pomoże Ci FullContact. Dzięki niemu będziesz w posiadaniu nie tylko adresów mailowych, ale również profili społecznościowych powiązanych z konkretną osobą. Ponadto, możesz synchronizować kontakty z książką adresową, usuwać duplikaty oraz poprawiać błędy formatowania w swojej bazie danych.

Pozostawanie w kontakcie

Na stronie czytamy, że to dobry PR-owy ruch, nawet jeśli nie masz w zanadrzu wielkiego newsa, którym chciałbyś się podzielić. Wysyłanie okolicznościowego linku czy artykułu pomaga budować relacje z dziennikarzami. Contactually to narzędzie, które automatycznie wysyła Ci przypomnienie – żebyś skontaktował się z ludźmi z Twojej listy kontaktów, co wcześniej się nie udało.

Budowanie tablic dla klientów

Jak wiele godzin spędzasz na pobieraniu informacji, raportów z różnych źródeł, ręcznym wprowadzaniu ich do Excela i wysyłaniu ich, jeden po drugim, do klientów? Jest lepszy sposób na informowanie klientów na bieżąco i nazywa się Netvibes – informuje prdaily.com. Dzięki niemu możesz zaproponować klientom własną tablicę, która automatycznie pobiera wyniki w czasie rzeczywistym ze wszystkich kampanii społecznych, które prowadzisz.

(ak)

 

Źródło:

Pradaily.com, 10 boring PR tasks you can automate, 19.01.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin