Jak skutecznie komunikować się wewnątrz firmy i budować zaangażowanie swoich pracowników?

dodano: 
05.04.2016
komentarzy: 
0

Sukces jest prosty. Zrób co należy, jak należy i kiedy należy”

Arnold Glasgow

W rzeczywistości jednak komunikacja wewnętrzna jest o wiele bardziej złożonym procesem i wymaga szczególnej uwagi. Jak ją budować, żeby przynosiła wymierne korzyści?

Organizatorzy warsztatów „Komunikacja wewnętrzna & zaangażowanie pracowników” zapytali o to ekspertów – prelegentów warsztatów, którzy na co dzień odpowiadają za zarządzanie obiegiem informacji w firmie. Ich odpowiedź jest prosta - najważniejsze jest rzetelne przekazywanie informacji. Pracownicy chcą i powinni być na bieżąco informowani o tym, co się dzieje w firmie. Nie można zapominać, że każde nawet najdrobniejsze decyzje oddziałują na każde ogniwo w firmie. Karygodnym błędem jest sytuacja, w której pracownicy dowiadują się z zewnątrz o decyzjach podejmowanych w ich firmie. To znacząco podkopuje wizerunek i wiarygodność osób, które nią zarządzają.

Kolejnym ważnym elementem budowania kultury zaangażowania, na który wskazywali respondenci jest oparcie relacji na wzajemnym szacunku - zarówno do pracowników i pracodawców. Buduje to tożsamość i związek pracownika z firmą, co realnie wpływa na efektywność jego działań. Najlepszym ambasadorem firmy jest jej pracownik!

Pytani o podstawę efektywnej komunikacji, eksperci wskazywali dialog, z czym wiąże się dopasowanie stylów komunikowania z różnymi grupami odbiorców. Do tego niezbędne jest zidentyfikowanie ich potrzeb, oczekiwań i przemyśleń. Niezależnie od stanowisk, pracownicy chcą być na bieżąco informowani o kierunku działań, jakie podejmuje ich firma.

Jeżeli oczekujemy od naszych pracowników stosowania się do pewnych reguł komunikacji musimy również sami ich przestrzegać. Najlepszym rozwiązaniem jest budowanie od samego początku przemyślanej i spójnej strategii. Podstawą jest prosty przekaz, kompleksowe i szybkie reagowanie na potrzeby komunikacyjne. Zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych, gdzie występuje też potrzeba inteligentnego zarządzania nastrojami.

Krok po kroku, po ścieżce zaawansowanej skutecznej komunikacji wewnętrznej, poprowadzą uczestników prelegenci podczas warsztatów „Komunikacja wewnętrzna & zaangażowanie pracowników”, które odbędą się 26 - 27 kwietnia 2016 w Warszawie (Centrum Konferencyjnym Zielna).

Podczas warsztatów będzie można spotkać się z ekspertami z zakresu komunikacji i budowania zaangażowania u pracowników oraz wysłuchać prezentacji w całości opartych na case studies znanych firm m.in. Ikea Retail, Grupa Żywiec, Orange Polska, Nationale - Nederlanden, BGŻ BNP Paribas, CEDC International, Grupa ENERIS, Grupa Lux Med, Teva Pharmaceuticals Polska.

Więcej informacji na stronie www.trioconferences.pl/komunikacja-wewnetrzna.

Serdecznie zapraszamy do zgłoszenia się już dzisiaj!

PRoto.pl jest patronem medialnym spotkania.

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin