Jak zaplanować i zmierzyć działania content marketingowe?

dodano: 
13.10.2016

Autor:

Akademia PRoto
komentarzy: 
0

27 stycznia w Akademii PRoto odbędzie się szkolenie otwarte CONTENT MARKETING, które poprowadzi Anna Miotk.

Aby zapisać się na szkolenie 27 stycznia  należy wysłać FORMULARZ zapisu.

Content marketing to obecnie jeden z najnowszych trendów w marketingu internetowym, z którym stykają się również specjaliści PR.  Został zapoczątkowany przez zmiany algorytmów popularnej wyszukiwarki Google i w ciągu kilku lat mocno zyskał na znaczeniu. Każda firma funkcjonująca w przestrzeni internetowej stara się prowadzić tego typu działania. Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, na czym one polegają oraz jak je dobrze zaplanować i zmierzyć, czy działają. Zaprezentowane zostaną również  przykłady najlepszych praktyk z Polski i zagranicy.

O prowadzącej:

Anna Miotk, autorka bloga o strategiach i badaniu komunikacji biznesowej annamiotk.pl. Ekspert Akademii PRoto. Dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Wcześniej odpowiadała za badania i rozwój produktu oraz wybrane działania marketingowe dla jednej z marek monitoringu mediów. Ma też sześcioletnie doświadczenie w public relations - pracowała w uznanych polskich i sieciowych agencjach PR, realizując projekty dla klientów z sektorów IT, FMCG oraz healthcare. Doktor nauk humanistycznych, tytuł jej rozprawy doktorskiej to ,,Metody oceny i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane w Polsce". Wcześniej ukończyła socjologię na Uniwersytecie Gdańskim. Wykłada na studiach podyplomowych PR, prowadzi szkolenia dotyczące mierzenia efektów działań public relations; jej kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek "Badania w public relations", „Skuteczne social media", licznych publikacji w mediach branżowych. Trener Akademii PRoto, projektu szkoleniowego PRoto.pl

Główne cele szkolenia:

- Dostarczenie wiedzy na temat content marketingu - planowania i wyboru odpowiednich narzędzi, przykładów najlepszych praktyk

- Zainspirowanie uczestników do zainteresowania się narzędziami content marketingu

- Nabycie praktycznych umiejętności związanych z marketingiem treści - zasad tworzenia tekstów, materiałów graficznych, nagrań audio i wideo

Korzyści to przede wszystkim rozwój umiejętności:

- Tworzenia strategii content marketingu i wyznaczania jej celów

- Budowanie wizerunku organizacji/wizerunku osobistego

- Pisanie tekstów internetowych i tekstów SEO

- Łączenia strategii content marketingu ze strategią firmy

- Ocena materiałów graficznych i materiałów audio/wideo

- Oceny użyteczności (usability) danego materiału

Metody szkoleniowe: filmy, ćwiczenia w parach, ćwiczenia w grupach, dyskusja, prezentacja, studia przypadków.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Wprowadzenie

- Dlaczego content marketing jest ważny?

- Content marketing a PR - podobieństwa i różnice

- Cele content marketingu

- Zastosowania content marketingu w komunikacji biznesowej

- Tworzenie tekstów do internetu - podstawowe zasady

2. Strategia w działaniach content marketingowych

a. Analiza sytuacji wyjściowej

b. Planowanie działań

- Cele biznesowe i komunikacyjne

- Grupy docelowe i tworzenie person

- Kluczowe przekazy

- Główny koncept

- Księga stylu

- Kalendarz redakcyjny

- Planowana ocena efektów

c. Czym kierować się przy wyborze poszczególnych narzędzi content marketingowych?

3. Najważniejsze narzędzia content marketingu - typy i przykłady skutecznych działań

- Prezentacje

- E-booki

- Infografiki, memy

- Raporty

- Wideo

- Podcasty

- Artykuły na stronie firmowej

- Blog firmowy

- Pozyskiwanie recenzji na blogach

- Publikowanie artykułów w portalach

- Newslettery

- Studia przypadku

- Materiały eksperckie (whitepapers)

- Webinaria/webcasty

- eMagazyny

- Wirtualne konferencje

4. Narzędzia wspierające działania content marketingu

- Tworzenie prezentacji

- Narzędzia do tworzenia infografik

- Narzędzia do tworzenia animacji

- Narzędzia do tworzenia podcastów

- Narzędzia do wysyłki newsletterów

- Narzędzia do wysyłek informacji prasowych

5. Jak zmaksymalizować efekt - promowanie treści content marketingowych

- Jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem w social mediach

- Jak budować zaangażowaną społeczność

6. Pomiar i ocena efektów oraz przydatne narzędzia (analityka webowa)

AGENDA SZKOLENIA:

9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa (I)

11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa (II)

13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa (III)

15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

15.45 - 17.15 Sesja szkoleniowa (IV)

17.15 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

Szkolenie odbędzie się w siedzibie PRoto przy Ul. Chmielnej 85/87 w Warszawie (budynek Warta Tower).

Koszt udziału (netto): Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM -30%: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób -20%: 800 zł / 1 os.

Cena zawiera: pakiet materiałów dydaktycznych wraz z notatnikiem i długopisem, certyfikat udziału w szkoleniu, książkę "Media 360 - od analityki do sprzedaży", lunch, całodniowy dostęp do przerwy kawowej (kawa, herbata, napoje, ciastka owoce).

ZAPISY NA SZKOLENIE -> WYPEŁNIJ FORMULARZ

Osoba do kontaktu w sprawie zapisów: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

komentarzy:
0

Zobacz także...

Na początku XXI wieku do dystrybucji własnych treści firmy zaczęły używać blogów - np. blog Microsoftu powstał w 2004 r. W 2008 r. założono forum American Express, a także uruchomiono stronę P&G BeingGirl.com adresowaną do nastoletnich dziewcząt...

Problemem jest to, że te same działania podejmują inni. Powstaje mnóstwo treści, których konsument nie jest w stanie skonsumować. Czy tak powinno być? Z pewnością nie. Content marketing to nie jest...

Jeśli treść odpowiada na istotne potrzeby odbiorców, nie ma znaczenia, kto ją przygotował - czy znany wydawca, czy przedstawiciel firmy (...). Dla internautów liczy się wysoka jakość i istotność treści...

Strona www jest najważniejszą treścią na temat firmy, oglądaną przez odbiorcę w długim czasie, a zatem powinna odpowiadać na 6 głównych potrzeb odbiorcy biznesowego. Są to...

Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin