Jak zmierzyć efekty?

dodano: 
07.11.2007
komentarzy: 
1

O mierzeniu efektywności działań PR w Internecie mówiła w radiu PiN Anna Miotk z agencji ITBC Communication. Rozmowa ze specjalistką rozpoczęła się od określenia, co tak naprawdę podlega mierzeniu, jeśli chodzi o efektywność PR-u internetowego. „Mierzy się efekty zastosowania każdego z narzędzi PR online np. media relations, skuteczność wpisów firm w katalogach branżowych. Możemy też sprawdzać to, czego szukają ludzie na naszej stronie www i próbować powiązać to z działaniami public relations” – stwierdziła Miotk. Na pytanie o stosowane w pomiarach narzędzia, specjalistka zauważyła, że „zależy to od metody i od poziomu rozwoju rynku. W USA są już tak wyspecjalizowane narzędzia, że »zgarniają« całość danych np. ze statystyk internetowych, statystyk sprzedaży, bo ostatecznym efektem działań PR jest zawsze wzrost zapytań ofertowych i to jest efekt osiągany po dłuższym czasie prowadzenia działań PR”.

Miotk dodała, że oczywiście można też na krótszą metę korzystać z mniej skomplikowanych narzędzi, z których część jest dostępna już także w Polsce. „Są już firmy wyspecjalizowane w wyszukiwaniu określonych treści w Internecie. To robią zwykłe firmy monitoringu mediów”. Jej zdaniem można też korzystać z tak powszechnych statystyk internetowych, jak analiza treści artykułów zamieszczanych w Internecie. „Poprzez zwykłą analizę treści możemy sprawdzić za pomocą jakich określeń firma jest przedstawiana, jaki jest jej wizerunek”.

Anna Miotk odpowiedziała też na pytanie o zainteresowanie tego rodzajem usługami w Polsce. Jej zdaniem, choć zainteresowanie samym pomiarem jest już spore, to „Jeśli chodzi o konkretne decyzje zakupowe dotyczące metod, to cały czas bazujemy na podstawowych rzeczach. Jest to głównie monitoring mediów. Te bardziej skomplikowane narzędzia, jak np. analiza sieciowa, to jest jeszcze kwestia przyszłości”. (psp)

Źródło:

Radio PiN, Marketing Mix, 06.11.07, g. 10:45
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
07.11.2007
14:09:52
poczatkujacy pr...
(07.11.2007 14:09:52)
"ostatecznym efektem działań PR jest zawsze wzrost zapytań ofertowych" - to chyba tylko w Polsce. Wg najnowszych bdań europejskich w Europie najważniejsze efekty to: - jakość publikacji - wpływ na reputację korporacji - zapobieganie kryzysom W USA dochodzi do tego jeszcze wplyw na akcjonariuszy i pracowników. W PR nigdzie nie pojawia się pozycja "wzrost zapytań ofertowych". Pojawia się natomiast w reklamie.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin