Jaka to była kampania?
Adam Jarczyński był gościem stacji TVN24, w której rozmawiano o amerykańskiej kampanii prezydenckiej. Jego zdaniem tegoroczna kampania będzie traktowana jako modelowa, z punktu widzenia PR-u, kampania XXI wieku.
„Powodem jest użycie po raz pierwszy tak wielu narzędzi związanych z PR-em, marketingiem i brandingiem” – uzasadnia Jarczyński. Dla eksperta numerem jeden w działaniach Baracka Obamy było wykorzystanie Internetu, który w najlepszy sposób dociera do młodych wyborców. Jarczyński podkreślił, że zarówno jeden, jak i drugi kandydat świetnie czuli się w trakcie wystąpień publicznych.
Pytany o to, czy w tej kampanii było dużo „czarnego PR-u”, Jarczyński, zaznaczając, że nie lubi tego określenia, zauważa, że było „trochę kuksańców”. Rozmawiano też o debatach telewizyjnych, w których zdaniem eksperta trudno określić, który z kandydatów był lepszy. (psp)