Jaki był ostatni rok dla branży PR w Polsce?

dodano: 
21.12.2005
komentarzy: 
0

„To był dobry rok dla branży PR w Polsce” – powiedział Rafał Szymczak, prezes Związku Firm Public Relations, na antenie radia PiN. Jego zdaniem rynek public relations w Polsce rozwija się dynamicznie. Świadczą o tym wzrastające obroty w branży i powstawanie wielu nowych agencji. Przeprowadzone ostatnio badania wykazują, że wartość rynku to obecnie około 160 mln złotych, a wzrost w przyszłym roku wyniesie 20-30%.
W programie została wspomniana również sprawa Edelmana. Szymczak wyraził opinię, że przejęcie BCA przez agencję Edelman świadczy o tym, że polski rynek jest interesujący dla zagranicznych agencji sieciowych. Jednak według niego „taki sposób inwestowania w rynek pozostawia wiele do życzenia”.
Popularność studiów związanych z public relations skomentował: „Z PR jest tak jak z pływaniem czy jeżdżeniem na rowerze: nie zostanie się pływakiem, jeśli ma się skończony tylko teoretyczny kurs pływania”, chociaż warsztat teoretyczny jest istotny dla każdego PR-owca. Zdaniem Szymczaka rynek PR w Polsce zaczyna się konsolidować. Często dochodzi do stowarzyszania się agencji lub do przejęć. Przewiduje, że polskie agencje w przyszłości będą skupiać się na działaniach regionalnych np. na Słowacji, w Czechach czy na Ukrainie.

Źródło:

Radio PiN, Marketing Mix, 20.12.05, 10:48
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin