Jaki mamy wizerunek?

dodano: 
14.11.2006
komentarzy: 
0

Gościem „Zbliżenia” w radiu TOK FM był wczoraj Paweł Sanowski, dyrektor zarządzający Instytutu Monitorowania Mediów. Tematem przewodnim rozmowy był trzeci już raport IMM-u, dotyczący tego, jak telewizje zagraniczne przedstawiają Polskę i Polaków. Głównym problemem wizerunkowym Polski jest zdaniem rozmówcy brak skoordynowanych działań promocyjnych kraju, na temat którego w Europie wciąż królują niekorzystne stereotypy.
Tematy, które w relacjach na temat Polski przeważają, to demonstracje, a także kryzys polityczny. Najbardziej krytyczne są wobec naszego kraju stacje niemieckie. Wśród pozytywnych informacji o Polsce i Polakach znalazła się wygrana Polaka w konkursie Unii Europejskiej na logo, a także relacje z konkursu Miss World, który odbył się w Warszawie.
Dyrektor zarządzający IMM-u zwraca również uwagę na to, iż dziennikarze nie mylą już polskiego prezydenta z premierem. Stale przewijającym się tematem w kolejnych raportach jest jego zdaniem dosyć pozytywne przedstawianie Polaków w kontekście emigracji zarobkowej w Europie. Podkreśla się ich wyspecjalizowanie w danych dziedzinach, a także rzetelność i pracowitość. Rozmówca zaznaczył, że raport ma pomóc polskim władzom w zdiagnozowaniu tego, jak obecnie wygląda sytuacja wizerunku Polski na zachodzie.
Gość „Zbliżenia” przedstawił również wyniki badania Country Brand Index 2006, przeprowadzonego przez międzynarodową firmę konsultingową wyspecjalizowaną w rozwoju marek FutureBrand i agencję public relations Weber Shandwick. Zgodnie z nim najlepszą markę na świecie ma Australia. Spośród krajów naszego regionu Europy najlepsze miejsce odnotowały Czechy – 9. i Węgry – 10. W sumie na liście najlepszych marek krajów we wszystkich kategoriach znalazło się 45 państw. W tym gronie zabrakło jednak Polski. (jk)

Źródło:

TOK FM, Zbliżenie, 13.11.06, 19.46
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin